loading...
akhbar tecnolozh9
saqar بازدید : 62 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)

مزایای کابل کشی شبکه ( پسیو شبکه )
ثبات و پایداری
در یک سیستم کابل‌کشی شبکه ساخت‌یافته ( پسیو شبکه ) ، به دلیل رعایت استانداردها و اجرای کابل‌کشی بر طبق اصول و روشهای تعیین شده از سوی سازمانهای استانداردسازی شبکه ، نیازی به ایجاد تغییرات مداوم در ساختار کابل‌کشی شبکه نمی باشد.این امر موجب می شود تا این سیستم ثابت مانده و پایداری آن در طی زمان حفظ گردد.

پشتیبانی از تجهیزات سازندگان مختلف هزینه کابل کشی شبکه
چون در این ساختار، استانداردها تعیین کننده اصول و روشهای کار می باشند ، بنابراین هیچ گونه تضاد و یا ناسازگاری در ساختار این سیستم دیده نخواهد شد . این بدین معناست که شبکه می تواند از تجهیزات تولید شده توسط سازندگان مختلف (چه تجهیزات اکتیو شبکه و چه تجهیزات پسیو شبکه ) حمایت نموده و بدون نیاز به تمرکز بر روی یک سازنده خاص (یا یک مارک خاص) به کار خود ادامه دهد.

سادگی در جابجایی، اضافه کردن و ایجاد تغییر
همانگونه که گفته شد، سیستم کابل‌کشی شبکه ساخت‌یافته ( پسیو شبکه ) ، از ساختاری کاملا منطبق بر استانداردها برخوردار می باشد. بنابراین در ابتدای طراحی و راه اندازی این سیستم هر گونه تغییر یا جابجایی در شبکه پیش بینی شده و امکان اضافه کردن یا ایجاد تغییرات در آن فراهم میگردد.

سادگی در عیب یابی
چون این نوع کابل کشی شبکه به صورتی کاملا منظم و اصولی پیاده سازی می گردد، عیب یابی و کشف خطا نیز در آن بسیار ساده خواهد بود و کافی است که با انجام بررسی های ساده به مشکل مورد نظر دست یافت.

پشتیبانی از کاربردهای آینده
در کابل‌کشی ساخت‌یافته ( پسیو شبکه ) ، از کاربردهایی که در آینده ممکن است ایجاد شوند مانند کاربردهای چند رسانه ای ، ویدئو کنفرانس ها و … به راحتی و بدون نیاز به ارتقاء سیستم پشتیبانی می شود ( زیرا در همان ابتدا این نیازها پیش بینی می شوند ).

جداسازی خطا
در کابل‌کشی شبکه ساخت‌یافته ، شبکه به بلوک هایی تقسیم می شود. در صورت بروز مشکل در شبکه ، هر بلوک به طور جداگانه تست می شود و خطایی که در شبکه رخ داده است کشف و برطرف می گردد. به عبارت دیگر، خطایی که در یک قسمت رخ می دهد فقط مربوط به همان قسمت می باشد و بر سایر قسمت ها تاثیری ندارد.

saqar بازدید : 58 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
محققان موفق به ساخت اولین دستگاه شستشو هدفون‌های بی سیم شدند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تازگی دستگاهی برای تمیز کردن خودکار هدفون‌های بی سیم ساخته شده است. این دستگاه Cardlax Earbuds Washer نام گرفته و یک دستگاه مربع شکل دارای درب است. سازندگان این گجت آن را با ماشین لباسشویی مقایسه می‌کنند. این اختراع برای پاکسازی هدفون از گرد گوش و سایر موارد کوچک در نظر گرفته شده است.

 

شستشوی هدفون بدون آسیب به آن

در توصیف محصول آمده است که قبل از چرخه تمیز کردن اصلی، لازم است خاک را با یک برس پاک کنید. سپس هدفون را باید در محفظه این ماشین لباسشویی قرار داده و درب آن را ببندید. به گفته نویسندگان این پروژه، به لطف حرکت درام، هدفون‌ها به دیواره‌های محفظه پوشانده شده با یک ماده کف نرم، برخورد خواهند کرد. پس از "شستشو"، کثیفی هدست پاک می‌شود.

 https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11073142.html

saqar بازدید : 56 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
اینستاگرام در یک آزمایش جهانی که از روز چهارشنبه آغاز شد، به کاربران امکان می‌دهد مشاهده شمارشگر لایک پست‌های خود یا کاربران دیگر را به اختیار خود مخفی کنند.

 به  گزارش ایسنا: اینستاگرام در یک آزمایش جهانی که از روز چهارشنبه آغاز شد، به کاربران امکان می دهد مشاهده شمارشگر لایک پستهای خود یا کاربران دیگر را به اختیار خود مخفی کنند.

 

این سایت اشتراک گذاری عکس که متعلق به شرکت فیس بوک است، اعلام کرد آزمایش اخیر پس از مشاهده واکنشهای گوناگون به آزمایشهای مربوط به حذف لایکها که معیاری برای سنجش محبوبیت هستند، انجام می شود.

 

سخنگوی اینستاگرام در بیانیه ای اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ ما پنهان کردن شمارشگر لایک را برای گروه کوچکی از کاربران آغاز کردیم تا دریابیم آیا این اقدام باعث فشار روانی کمتر در زمان ارسال پست در اینستاگرام می شود. برخی از کاربران این اقدام را مفید یافتند اما برخی دیگر خواهان مشاهده شمارشگر لایک بودند تا بتوانند ببینند چه پستهایی محبوب هستند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11073252.html

saqar بازدید : 58 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

تجهیزات شبکه به ۲ تقسیم تجهیزات اکتیو و ساز و برگ پسیو دسته بندی می شوند:

تجهیزات غیر پرکار شبکه (پسیو) : عملکرد این تجهیزات بدون احتیاج به توان الکتریکی برق چهره می گیرد. نمونه ساز و برگ شبکه پسیو بر این پایه اند : انواع کابل ،کانکتورها و اتصالات ، داکت یا کانال و گونه ها رک.

 

تجهیزات پرکار شبکه (اکتیو):

تجهیزاتی هستند که به جریان الکتریکی برق نیاز دارند. مثال ساز و برگ شبکه اکتیو عبارتند از: کارت شبکه (NIC)، سوییچ (switch)، مسیریاب (Router)، بارو آتش (Firewall)، مبدل فیبر نوری(Media Convertor)و پرینت سرور (Print server)7

 

 

در خصوص ساز و برگ پسیو شبکه در مقاله ای جداگانه روشنگری داده شد. ولی همانطور گفته شد در یک شبکه کامپیوتری به قطعاتی که معمولاً به برق متصل شده و در تولید، هدایت و یا تقویت سیگنال‌ها نقش دارند و در اصطلاح به خودی خود تکاپو دارند، قطعات « پرکار » یا Active گفته می​شود.

 

تجهیزات اکتیو شبکه:

کارت شبکه (Network Interface Card)

کارت شبکه، یکتا از مهمترین عناصر سخت افزاری در زمان پیاده سازی یک شبکه کامپیوتری است. هر رایانه موجود در شبکه ( سرویس گیرندگان و سرویس دهندگان )، نیازمند استفاده از یک کارت شبکه است. کارت شبکه، بستگی بین رایانه و پیرامون انتقال ( همانند کابل های مسی و یا فیبر نوری ) را فراهم می نماید. اکثر مادربردهای جدیدی که از آنان در کامپیوترهای شخصی کاربرد می گردد ، حائز یک اینترفیس شبکه ای onboard می باشند. کامپیوترهای کهن و یا کامپیوترهای جدیدی که دارای اینترفیس شبکه ای onboard نمی باشند، در موعد پیوندیدن به شبکه، می بایست بر روی آنان یک کارت شبکه نصب گردد. کارت شبکه جهت اتصال کامپیوتر به شبکه محلی در سرعت های ۱۰۰،۱۰و۱۰۰۰ مگا بیت بر ثانیه بکار میرود.

 

هر کارت شبکه حائز یک آدرس فیزیکی (MAC) است.

 

آدرس فوق یک شماره شش بایتی بوده که سه بایت اول آن مشخص کننده سازنده کارت شبکه

 

و سه بایت دوم، عدد سریال کارت شبکه است.

 

کارت های شبکه به دو تقسیم کابلی و وایرلس دسته می شوند که هرکدام مزایا و معایبی دارند.

 

کارت شبکه های وایرلس به ۲ گروه اینترنال و اکسترنال ( قابل حمل) بخش می شوند.

 

تجهیزات اکتیو

 

اکسس پوینت:

برای برپایی وابستگی شبکه کابلی بین رایانه وجود سوییچ شبکه الزامیست

 

این در حالیست که در اکسس پوینت برای برقراری وابستگی بین کامپیوتر، به یک سخت اسباب نیازمند هستیم.

 

بااین تعاریف میتوان اخذ که نقش اکسس پوینت درشبکه های وایرلس مانند نقش سوییچ درشبکه های کابلی است.

 

تجهیزات اکتیو

 

سوئيچ:

يکی از عناصر اصلی و مهم در شبکه های کامپيوتری سوئيچ است . با به کارگیری سوئيچ ، چندين کاربر توانا به ارسال اطلاعات از طريق شبکه در يک لحظه خواهند بود. سرعت ارسال اطلاعات هر يک از کاربران بر سرعت دستيابی ساير کاربران شبکه تاثير نخواهد گذاشت . سوئيچ امثال روتر که امکان ارتباط بين چندين شبکه را فراهم می نمايد ، امکان پیوستگی گره های متفاوت ( معمولا” کامپيوتر ) يک شبکه را مستقيما” با يکديگر فراهم می نمايد. شبکه ها و سوئيچ ها حائز گونه ها متفاوتی می باشند. سوئيچ هایی که برای هر يک از اتصالات موجود در يک شبکه داخلی استفاده می گردند ، سوئيچ های LAN ناميده می شوند. اين نوع سوئيچ ها مجموعه ای از ارتباطات شبکه را بين صرفا” دو دستگاه که قصد ارتباط با يکديگر را دارند ، در زمان باره نظر ايجاد می نمايد.

 

روتر:

از دستگاه های شبکه ای کاربردی و اساسی می نا روتر را نام بردکه امروزه به کارگیری آن در شبکه به امری طبیعی تبدیل شده است. روتر در شبکه های ‌LAN و WAN استعمال دارد.از کاربردهای سایر آن،استفاده در شبکه های کبیر به منظور برقراری ارتباط می باشد چرا که هر بخش آن آی پی های مختلفی دارد و بدون روتر این سرنوشت ها نمی توانند وابستگی برپا کنند.در حال حاضر روتر ها در طرح ها و مدل های گوناگون با شکل ظاهری متفاوت در بازار عرضه می شود.در حال آماده روتر با برپایی سهولت در برقراری وابستگی بین یک شبکه یا چندین شبکه (اینترنت و سایت های مختلف در سراسر جهان)مورد استقبال عموم پیمان گرفته است.متناسب با وظیفه محول شده به روتر ها ،نام پسندیده برای انها در عقیده می گیرند.

 

منبع: 

https://avashnet.com/active-network-services/

 

saqar بازدید : 61 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

اینترنت شبانه و گران شدن طبیعی اینترنت با مصوبه‌ی مجلس را اعلام کرد. اگر اکنون به وب‌سایت اپراتورها سر بزنید، متوجه خواهید شد که به‌جز یک طرح که توسط همراه اول ارائه می‌شود، بسته‌ی اینترنت شبانه‌ای برای کاربران در نظر گرفته نشده است.

بسته های اینترنت شبانه همراه اول

 

به ‌گفته‌ی محمدجواد آذری جهرمی، ارائه‌ی بسته‌های شبانه اینترنت از سوی اپراتورها یک درخواست درست و منطقی است و این بسته‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا هم ارائه می‌شود؛ اما اعتراض‌ مراجع فرهنگی در کشور منجر به ابلاغیه‌ای برای جلوگیری از ارائه‌ی آن‌ها شد. جهرمی گفت:

واقعیت این است که اعتراض‌هایی از سوی مراجع فرهنگی در کشور در رابطه با بسته‌های شبانه مطرح شد و ما ابلاغیه‌ای دریافت کردیم که می‌گفت کاربران به سمت بسته‌های اینترنت رایگان شبانه سوق پیدا نکنند. چرا که تأثیر منفی روی دانش‌آموزان و دانشجویان داشت و آن‌ها را شب بیدار نگه می‌داشت و صبح نمی‌توانستند سر کلاس حاضر شوند.

اما به ‌گفته‌ی وزیر ارتباطات،  چنین ابلاغیه‌ای منطق را زیر پا می‌گذارد؛ در نتیجه وزارت ارتباطات دوباره به اپراتورها اعلام کند که بهتر است بسته‌های شبانه را ارائه کنند تا بخشی از بار شبکه به ساعت‌های کم‌باری انتقال یابد. جهرمی افزود:

البته ما دخالتی در این موضوع نداریم و به نظر می‌رسد اگر یک اپراتور بسته‌ی شبانه ارائه کند، در بازار رقابتی اپراتورهای دیگر نیز چاره‌ای ندارند جز اینکه بسته‌ی شبانه تعریف کنند.

به هر صورت، با توجه به مسائل پیش‌آمده در مورد افزایش مالیات اپراتورها و وادار نشدن آن‌ها به ارائه‌ی بسته‌ی شبانه، به نظر نمی‌رسد آن‌ها دیگر قصد اضافه کردن این بسته‌ها را داشته باشند.

وزیر ارتباطات بار دیگر به گران شدن اجباری اینترنت با توجه به مصوبه‌ی جدید مجلس اشاره کرد. به‌ گفته‌ی جهرمی:

در رابطه با مصوبه‌ی مجلس برای افزایش حق‌السهم باید منتظر بمانیم. گفتنی‌ها را گفته‌ایم. مجلس به مصوبه‌ی قبلی ابهام وارد کرده و آن را به کمیسیون تلفیق برگردانده است. ۱۴ اسفند کمیسیون تلفیق در این زمینه جلسه‌ای داشته‌اند که هنوز اطلاع رسمی از نتیجه‌ی این جلسه اعلام نشده است و بعد اینکه‌ی مصوبه کمیسیون تلفیق باید در صحن به تصویب برسد.

آذری جهرمی اضافه کرد که در صورت تصویب افزایش ۱۰ درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها، نیاز نیست که اجازه‌ی افزایش بهای تعرفه به اپراتورها داده شود؛ چرا که به‌صورت طبیعی اینترنت گران می‌شود. او توضیح داد که اکنون هر کیلوبایت ۰٫۴ ریال است یعنی ۴۰ هزار تومان برای هر گیگ و با افزایش مالیات اپراتورها، آن‌ها می‌توانند سقف مجوز تعرفه را بالا ببرند. جهرمی اضافه کرد که این مصوبه قطعا باعث گرانی اینترنت خواهد شد و گرانی اینترنت ضد توسعه و رشد فناوری اطلاعات در کشور است. وزیر ارتباطات اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر گران نشدن اینترنت را غیر کارشناسانه خواند.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه قیمت اینترنت موبایل در ایران گران نیست، اظهار کرد: «ایران یکی از ارزان‌ترین اینترنت‌های جهان را دارد که شاید این امر بی‌ارتباط با کاهش ارزش ریال در کشور به ‌دنبال تحریم‌ها نباشد.» او در این مورد توضیح داد:

اول اینکه پول ایران ارزش خود را به ‌شکل قابل توجهی به‌ خاطر تحریم‌ها از دست داده ‌است. نکته‌ی دوم این است که اپراتورها در مقطعی در یک رقابت منفی، قیمت‌ها را پایین آوردند تا سایر رقبا‌شان، یعنی شرکت‌های اینترنت خانگی را از مدار خارج کنند.

او اضافه کرد که رقابت‌ها تا جایی پیش رفت که کاربر به این فرایند عادت کرد و اپراتورها دیگر امکان افزایش قیمت به شیوه‌ی سایر نقاط دنیا یا روال منطقی ندارند. جهرمی گفت:

واقعیت این است که شاخصی که باید بسنجیم، مقرون‌به‌صرفه بودن است. این شاخصی است که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. منظور از مقرون‌به‌صرفه بودن دیگر الزاما ارزان بودن نیست، در این شاخص در حال حاضر ایران مطابق با آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد در جمع ۲۵ کشور اول دنیا است و در اینترنت موبایل در شاخص مقرون‌به‌صرفه بودن، مناسب است و به نظرم زیر ۱۵ کشور است. اما چیزی که اشکال وجود دارد در اینترنت خانگی است. ظاهرا اینترنت خانگی در ایران پایین‌تر از اینترنت موبایل است.

به‌ گفته‌ی جهرمی، قیمت اینترنت خانگی در ایران به ‌نظر ارزان‌تر از موبایل است؛ اما نسبت به جهان، خدمت گران‌قیمتی محسوب می‌شود و اینترنت موبایل در ایران مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ حال آنکه در سطح دنیا، اینترنت موبایل لوکس است و بیشتر از اینترنت خانگی استفاده می‌شود. جهرمی با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ و خصوصی‌سازی مخابرات گفت:

این اتفاق دو اثر داشت: رشد همراه اول بسیار بالا رفت. اثرات مثبت و حاکی از این بود که یک مدیریت صحیح در این مجموعه انجام شد و رقابت خوبی بین ایرانسل  و همراه اول شکل گرفت. بنابراین فضا منطقی رشد کرد. اما در اینترنت خانگی و مخابرات پس‌رفت داشتیم و سرمایه‌گذاری سال‌ها است به صورتی که باید باشد نبوده است.

به ‌گفته‌ی جهرمی، دلیل به‌ نتیجه ‌نرسیدن توافق با مخابرات، درآمد کم این شرکت به‌ گفته‌ی خودشان و لزوم افزایش تعرفه‌های مخابرات عنوان شده است. او توضیح داد:

منطق ما هم بر این است که سرویس جدید دایر کنید تا تعرفه بر آن اساس بالا رود. بالا رفتن تعرفه روی سرویس قدیمی امکان‌پذیر نیست. این کشمکش‌ها مثل یک لوپ است که باید از آن خارج شد. سهام‌داران اپراتورها باید بخش اعظمی از هزینه‌ی لازم برای سرمایه‌گذاری را بیاورند، چون وزارت ارتباطات نمی‌تواند از جیب مردم همه‌ی هزینه را تأمین کند. ما هم به‌عنوان دولت اعلام کردیم که آورده‌ی خود را از طریق ۲۰ درصد سهامی که داریم، حاضر هستیم بیاوریم و مابقی سهام‌داران مخابرات هم این را بپذیرند. زمان زیادی گذاشتیم ولی به نقاط خوبی می‌رسیم که مخابرات از بن‌بست خارج شود و تن به رقابت و سرمایه‌گذاری دهد و ما رشد توسعه‌ی اینترنت خانگی را داشته باشیم.

 

منبع: 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/368712-why-night-internet-packages-omitted/

 

saqar بازدید : 57 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گروه تلگرامی خود، به سؤالات مردم در مورد وضعیت توسعه VDSL و 5G پاسخ داد. محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه منابع مالی واگذاری ۵ میلیون پورت VDSL برای امسال تأمین نشد، اعلام کرد که برای جبران این موضوع به‌زودی اینترنت خانگی 5G راه‌اندازی می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

پیش از این، رئیس سازمان تنظیم مقررات به زومیت گفته بود مصوبه ۲۶۰ یا بیت‌استریم، به ‌منظور به ‌اشتراک‌ گذاشتن زیرساخت‌های فیبر نوری در بخش دسترسی شرکت مخابرات ایران با شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت ثابت (FCP و Servco) تصویب شد. به ‌گفته‌ی حسین فلاح جوشقانی، تبدیل ۵ میلیون پورت VDSL نیاز به دست ‌کم ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد. مطابق مصوبه بیت‌استریم، ۷۰۰ هزار پورت مخابرات در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار می‌گیرد و عملیات آن در تهران آغاز شده است. های وب، آسیاتک، شاتل، صبانت و فناپ برنامه دارند که ظرفیت‌های VDSL را در شهرهای دیگر تا شهریور سال آینده ایجاد کنند.

حال که به ‌گفته‌ی آذری جهرمی، مخابرات مصوبه‌ی بیت‌استریم را اجرا نکرد، وزارت ارتباطات به‌ جای VDSL، تمرکز خود را بر توسعه‌ی اینترنت خانگی 5G و FWA (اینترنت بی‌سیم ثابت) گذاشته است. وزیر ارتباطات گفت:

توسعه VDSL لست مایل است که سیم مسی است؛ یعنی نقطه‌ی نهایی ارتباط از کابینت مخابرات تا منزل در انحصار مخابرات است و این یکی از اشتباهات خصوصی‌سازی است. برنامه داشتیم که تا پایان امسال ۵ میلیون پورت VDSL در شهرهای قم، تهران و ۸ شهر دیگر واگذار کنیم که مخابرات ایران نتوانست منابع مالی این کار را تأمین کند و از طرفی هم با شرکت‌های بخش ‌خصوصی با وجود قراردادی که بسته بود همکاری نکرد. نتیجه آن شده که حالا در حد ۱ میلیون پورت VDSL  نصب‌شده داریم و نتوانستیم به برنامه‌مان دراین زمینه برسیم.

به ‌گفته‌ی جهرمی، راهکار جایگزین وزارت‌خانه در این خصوص، تمرکز روی 5G به‌ جای VDSL بوده است و بر این اساس، اینترنت خانگی 5G به‌زودی راه‌اندازی می‌شود. وزیر خبر داد اولین شرکتی که این کار را انجام می‌دهد، مبین‌نت است. مبین‌نت روز دوشنبه از اولین مجموعه‌ی کاری خود در زمینه‌ی 5G خانگی در تهران رونمایی می‌کند و سال آینده به‌تدریج نقاط بیشتری را پوشش می‌دهد.

البته به ‌گفته‌ی آذری جهرمی، مذاکرات با مخابرات هم ادامه دارد و با تأمین سرمایه‌ی لازم و کوتاه آمدن از لج‌بازی مخابرات با بخش خصوصی، توسعه‌ی VDSL سرعت می‌گیرد.

جهرمی: در دنیا، به ازای ۱۰۰ درصد رشد ترافیک، قیمت اینترنت ۵۰ درصد کاهش می‌یابد

وزیر ارتباطات در مورد تعرفه‌ی اینترنت 5G توضیح داد:

زمانی‌که نسل پنجم برقرار شود، سرعت بالا می‌رود و میزان مصرف به‌واسطه‌ی آن افزایش پیدا می‌کند. در دنیا معمولا این‌گونه است که به ازای ۱۰۰ درصد رشد ترافیک، قیمت ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این فرمول در تمام دنیا اجرایی می‌شود و اصولا قیمت اینترنت همواره نزولی است اما کمک می‌کنند که ترافیک رشد کند و مصرف بالا برود. تأثیر اینترنتی که توسط شرکت زیرساخت برای اپراتورها تأمین می‌‌شود، صرفا ۵ درصد است و ۹۵ درصد تعرفه‌ی مصرفی مردم به تصمیمات اپراتور برمی‌گردد.

وزیر ارتباطات با رد گرانی اینترنت به ‌دلیل انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت، می‌گوید:

این تصور غلطی است. تنها ۵ درصد از هزینه‌ی اپراتورها برای بسته‌های اینترنتی به شرکت زیرساخت پرداخت می‌شود؛ اما اپراتورها هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌ی اجاره‌ی فضا برای دکل، خرید تجهیزات، برق و نیروی انسانی دارند که مبلغ بالایی می‌شود.

آذری جهرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد قیمت بالای گوشی و مودم‌های بومی اذعان کرد به‌ دلیل اینکه ایران تولیدکننده‌ی نیمه‌هادی نیست و بیشتر قطعات را از خارج وارد می‌کند، واردات آن وابسته به ارز است و افزایش سرسام‌آور قیمت ارز در سال‌های اخیر روی این موضوع مانند بخش‌های دیگر زندگی مردم تأثیر گذاشته است. جهرمی اضافه کرد:

در نهایت کالاهای این حوزه هم مانند قیمت مودم و گوشی رشد کرده است. البته باید بگویم که تولید گوشی و مودم در اختیار وزارت ارتباطات نیست و جزئی از وظایف وزارت صمت است؛ ولی قیمت مودم و گوشی و قدرت مردم برای خرید آن ارتباط مستقیمی با توسعه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات در این بخش دارد. برای همین ما از این بخش حمایت می‌کنیم.

مقاله‌ی مرتبط:

به ‌گفته‌ی جهرمی، اقدامات وزارت ارتباطات در این زمینه، کاهش دادن تعرفه‌ی واردات این کالاها و اختصاص خط اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی به مردم برای خرید اقساطی این محصولات است. جهرمی خبر داد:

شرایط اجرای این تصمیم توسط کارگروهی که در این زمینه تشکیل شده در حال نهایی شدن است و امیدواریم تا پایان فروردین‌ماه این شرایط و نحوه‌ی بهره‌مندی مردم از این وام را اعلام کنیم.

جهرمی گفت برخی بانک‌ها به این طرح پیوسته‌اند و برخی منابع غیر دولتی هم از طریق بانک در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است تا به خرید مودم و گوشی بومی کمک شود. به‌ گفته‌ی جهرمی، زیرساخت‌های این امر در حال آماده‌ شدن است.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/368719-jahromi-5g-instead-vdsl-mobinnet/

 

saqar بازدید : 67 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

در این سناریو راه اندازی Voip در Packet Tracer را انجام می دهیم . برای راه اندازی این سناریو از یک عدد روتر 2811 و یک سوییچ 2960 و سه عدد IP telephone و 5 عدد کامپیوتر استفاده می کنیم .در این سناریو از دو رنج ip استفاده شده که نماینگر دو شبکه مجزا در سوییچ است که همزمان به درستی عمل می کند و از DHCP استفاده شده است .ابتدا ارتباطات بین سوییچ و تلفن ها و ... برقرار کرده به صورت شکل بالا و سپس بر روی تلفن ها کلیک می کنیم (شکل 2 ) و با Drag کردن اداپتور تلفن ها راه اندازی VOIP سیسکو را روشن کرده و پس از آن ارتباط بین سوییچ و تلفن برقرار می شود (شکل three ).

 

شکل شماره 2 

شکل شماره three 

پس از آن به پیکربندی سوییچ می پردازیم . ابتدا پورتی که متصل به روتر است را به حالت Trunk تغییر می دهیم تا ترافیک بین vlan ها را انتقال بدهد مانند دستور زیر :

 

SW1(config)#interface fastEthernet zero/1

 

SW1(config-if)#switchport mode trunk

 

سپس باید پورتهایی که به تلفن متصل است به یک vlan و لپ تاپ ها را به vlan دیگری اختصاص بدهیم که در این سناریو برای Voip از vlan 1 استفاده شده است و برای شبکه 172.Sixteen.10.Zero که برای لپ تاپ ها است از vlan 10 استفاده شده است . برای ساخت vlan مطابق دستور زیر عمل می کنیم :

 

SW1(config)#vlan 10

 

SW1(config-vlan)#call information

 

پورت 5 و 6 سوییچ متصل به لپ تاپ ها است و با دستور زیر این پورت ها را به vlan 10 اختصاص می دهیم :

 

SW1(config)#in ra fa zero/5-6

 

SW1(config-if-range)#switchport mode get entry to

 

SW1(config-if-variety)#switchport get admission to vlan 10

 

پس از این کار باید پورتهایی که به تلفن ها متصل است را به حالت Trunk تغییر داده و سپس دسترسی voice رو در Vlan 1 فعال کنیم مانند دستور زیر :

 

SW1(config)#in ra fa 0/2-four

 

SW1(config-if-range)#switchport mode trunk

 

SW1(config-if-range)#switchport voice vlan 1

 

با این کار ما توانستیم ترافیک بین تلفن و کامپیوتر های موجود در شبکه 192.168.10.Zero را جدا کنیم و در پایان کلیه تنظیمات اعمال شده را چک می کنیم مانند شکل 4 .

 

شکل شمازه four

حال به پیکر بندی روتر می پردازیم ابتدا باید اینترفیس متصل به سوییچ را IP بدهیم که در این سناریو از 192.168.10.1 استفاده شده است که برای شبکه 192.168.10.Zero نقش gateway را ایفا می کند مانند دستورات زیر :

 

R1#conf t

 

R1(config)#interface fastEthernet 0/0

 

R1(config-if)#ip address 192.168.10.1 255.255.255.Zero

 

R1(config-if)#no Shutdown

 

سپس باید یک gateway دیگر برای شبکه 172.Sixteen.10.Zero ایجاد کنیم که در این سناریو از اینترفیس مجازی استفاده کرده ایم مانند دستورات زیر :

 

R1(config)#interface fastEthernet 0/zero.1

 

R1(config-subif)#encapsulation dot1Q 10

 

R1(config-subif)#ip cope with 172.16.10.1 255.255.255.Zero

 

R1(config-subif)#no shutdown

 

راه اندازی VOIP در Packet Tracer

برای این سناریو دو DHCP Pool در نظر گرفته ایم اولی با عنوان Voice جهت تلفن ها و کامپیوتر های متصل به شبکه 192.168.10.0 و دیگری با عنوان records برای لپ تاپ های متصل به شبکه 172.Sixteen.10.Zero مانند شکل زیر :

 

راه اندازی VOIP در Packet Tracer

پس از این کار به سراغ سیستم ها می رویم و چک میکنیم که از DHCP می توانند IP بگیرند یا خیر مانند تصویر زیر :

 

راه اندازی VOIP در Packet Tracer

راه اندازی VOIP در Packet Tracer

همانطور که در تصاویر مشخص است کلیه ارتباط برقرار است و هم چنین DHCP هم به درستی عمل می کند حال نوبت به تنظیمات تلفن ها است که برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

 

ابتدا باید سرویس تلفن را در روتر فعال کنیم که با دستور زیر انجام می شود :

 

R1(config)#telephony-provider

 

R1(config-telephony)#max-Ephones 5

 

R1(config-telephony)#max-dn 5

 

R1(config-telephony)#ip supply-address 192.168.10.1 port 2000

 

R1(config-telephony)#vehicle assign 4 to six

 

R1(config-telephony)#car assign 1 to five

 

R1(config-telephony)#exi

 

سرویس تلفن را برای 5 عدد تلفن فعال کردیم و حالا نوبت به شماره دادن به تلفن ها است که طبق دستورات زیر انجام می دهیم :

 

R1(config)#ephone-dn 1

 

R1(config-ephone-dn)#variety 54001

 

R1(config-ephone-dn)#go out

 

شماره تلفن 54001 به اولین تلفن که در شبکه sign up شده اختصاص یافت حال باید برای دو تلفن دیگر نیز شماره اختصاص بدهیم :

 

R1(config)#ephone-dn 2

 

R1(config-ephone-dn)#number 54002

 

R1(config-ephone-dn)#go out

 

R1(config)#ephone-dn 3

 

R1(config-ephone-dn)#wide variety 54003

 

R1(config-ephone-dn)#go out

 

کلیه تنظیمات تلفن ها و سرویس تلفنی هم انجام شد و پس از گذشت چند ثانیه باید تلفن ها در روتر رجیستر شوند مانند تصویر زیر :

 

راه اندازی VOIP در Packet Tracer

حال برای تلفن زدن کافی است که روی یک تلفن کلیک کرده و به Gui رفته و روی گوشی کلیک کنید و سپس شروع به شماره گیری نمایید بطور مثال 54002 را از تلفن 54001 شماره گیری نماییم مانند تصویر زیر :

 

راه اندازی VOIP در Packet Tracer

در اینجا مشاهده می کنید که تلفن 54002 یک تماس دریافتی از 54001 دارد که با کلیک بر روی گوشی ارتباط برقرار می شود و روی مانیتور نمایش داده می شود مانند تصویر زیر :

 

راه اندازی VOIP در Packet Tracer

و پس از قطع کردن ارتباط تلفنی بصورت شکل زیر نشان داده می شود :

 

راه اندازی VOIP در Packet Tracer

پس از رجیستر شدن تلفن ها ادرس مک آنها بر روی روتر ذخیره می گردد مانند تصویر زیر :

 

راه اندازی VOIP در Packet Tracer

نویسنده : مجید امامی

 

منبع : جزیره ویپ وب سایت توسینسو

 

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد

saqar بازدید : 67 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)
گفته می‌شود برنامه گوگل لنز(Google Lens) اکنون می‌تواند متنی را که چه به صورت رایانه‌ای نوشته شده و چه به شکل دست‌خط و اسکن شده است، بخواند تا کاربران به تلفظ صحیح کلمات واقف شوند و این متون را در رایانه کپی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از جی‌اس‌ام آرنا، داشتن وقت اضافه و اوقات فراغت در خانه فرصتی عالی برای فراگیری یک زبان جدید است، اما از آنجا که کمتر کسی به انجام این کار می‌پردازد، خوشحالیم که گوگل هست و می‌توانیم ویژگی‌های جدیدی را که به برنامه "لنز" اضافه می‌کند، تجربه کنیم.

 

اکنون این برنامه می‌تواند به تمرین تلفظ صحیح کلمات کمک کند و برای این کار، تنها لازم است مقداری متن را با دوربین اسکن کرده و گزینه "Listen" را بزنید. این ویژگی با کلمات تکی و حتی پاراگراف‌های کامل کار می‌کند.

 

بعضی اوقات ما به کلماتی برمی‌خوریم که آنها را درک نمی‌کنیم، حتی برای یک انگلیسی زبان هم ممکن است این اتفاق رخ دهد. اکنون با ویژگی جدید گوگل لنز می‌توان یک کلمه یا مفهوم را انتخاب کرده و با یک اشاره آن را در گوگل جستجو کرد تا نتایج مفیدی از ویکی‌پدیا و سایر سایت‌ها حتی همراه با ویدیو پیش چشمان کاربر نمایان شود.

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اهل یادداشت نویسی به صورت دستی هستید، اکنون با این ویژگی جدید می‌توانید به راحتی آن یادداشت‌ها را به رایانه خود منتقل کنید.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews71899.html

saqar بازدید : 70 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

کلیدهای فلزی، خودروهای دنده ‌ای، عینک و...

 

جهان هرگز از تحول و پیشرفت باز نایستاده است. هم اکنون روند تغییر و تحول جهان سرعت و شتاب بیشتری هم به خود گرفته ؛ طوری‌که به نظر می‌رسد ما به شکلی هفتگی شاهد جایگزینی خدمات جدید، فناوری‌های جدید و به طور کلی چیزهای جدیدتر با نسخه‌های قدیمی‌تر آن‌ها هستیم. آیا آخرین باری   که از طریق نوار کاست به موسیقی گوش دادید یا لوح فشرده فیلمی را از یک فروشگاه ویدئویی به اجاره گرفتید، یا از تلفن‌عمومی با کسی تماس برقرار کردید به خاطر دارید؟ باید این ‌احتمال را بدهید که بسیاری از چیزهایی که امروز از آن‌ها استفاده می‌کنید هم به زودی به خاطره تبدیل شوند. ما در این مطلب به برخی ابزارها و وسایلی اشاره کرده‌ایم که به نظر می‌رسد تا به امروز از قطار سریع پیشرفت و تکامل جا مانده‌اند اما به زودی سوار بر آن خواهند شد و جای خود را به ابزارهای جدیدتری خواهند داد. با ما همراه باشید.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

1- قفل‌های هوشمند 

به جای کلیدهای فلزی

کلیدهای فلزی هنوز هم توسط بسیاری ‌از مردم در کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند اما سیستم‌های امنیتی جدید فقط یک گام تا خالی‌تر کردن فضای موجود در جیب‌های ما فاصله دارد! مزایای قفل‌های هوشمند مانند قفل‌هایی که دارای کدهای عددی هستند به زودی، کلیدهای فلزی را به فراموشی خواهند سپرد. با استفاده از کلیدهای هوشمند دیگر کلیدی که گم شود، به سرقت برود یا در جایی فراموش شود وجود نخواهد داشت. با استفاده از داده‌های بیومتریک شما می‌توانید درخودرو، آپارتمان یا دفتر محل کارتان را بدون نیاز به کلید باز کنید.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

2- قلم دیجیتال 

به جای کاغذ و خودکار

برای نسل آینده، نوشتن با قلم وکاغذ دست کمی از کارهای متعلق به عهد باستان نخواهد داشت! امروزه ما به طور عمده از دستگاه‌های الکترونیکی برای یادداشت‌برداری، برنامه‌ریزی روزانه، برقراری ارتباطات شخصی و حرفه‌ای، یادگیری و ... استفاده می‌کنیم. حتی دیگر ضرورتی برای امضای دستی نیز دیده نمی‌شود. هر فردی می‌تواند هرگونه اقدام رسمی را با یک امضای دیجیتال به ثبت برساند. در آینده نه چندان دور، بازدید از موزه‌ها تنها فرصت برای دیدن قلم وکاغذ و وسایل مرتبط با آن‌ها مانند منگنه، پرونده، نمابر، دستگاه کپی و اسکنر خواهد بود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

3- پول دیجیتال

 به جای پول‌کاغذی

در گذشته مردم مجبور بودند داخل شعب بانک بروند، فرم پر کنند و برای دریافت پول خود در صف انتظار بایستند. در واقع ما پول نقد را همه جا با خودمان حمل می‌کردیم اما این روزها رواج هرچه بیشتر استفاده از ‌کارت‌های اعتباری (حتی اگر انتقال وجه از طریق فناوری‌های موبایلی را هم در نظر نگیریم) ضرورت استفاده از پول نقد را به میزان زیادی کاهش داده است. کارشناسان می‌گویند سکه و اسکناس‌های کاغذی طی یک دهه آینده با شکل‌های جدیدی از پول جایگزین می‌شوند. هم‌اکنون در سوئد، کارت‌های اعتباری و بانکداری آنلاین تقریبا جایگزین پول کاغذی شده و ابزارهای پرداخت تلفن همراه، خرید محصولات را تنها با زدن چند ضربه به صفحه تلفن هوشمند امکان‌پذیر ساخته است.  

  

4-خودروهای اتومات به جای خودروهای دنده‌ای

در این‌که با افزایش استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک در خودروها، استفاده از دنده‌های دستی ‌در انواع ‌خودروهای تولیدی روزبه‌روز در حال کمتر شدن است هیچ تردیدی وجود ندارد. در جدیدترین گزارش سایت خبری-اقتصادی CNBC نیز به این موضوع اشاره شده است. براساس این گزارش از خودروهای جدیدی که در بازار کشورهای پیشرفته اروپایی به فروش می‌رسند تنها حدود ۱۲ درصد از خودروها را می‌توان با گیربکس دستی خریداری کرد. گرچه هنوز در بسیاری از کشورها شرایط به‌گونه دیگری است ولی افت شدید تعداد خودروهای تولید شده با گیربکس دستی در مقایسه با ۹ سال پیش، خبر از انقراض این نوع خودروها در آینده نزدیک دارد.

 

5-شارژ بی‌سیم به جای شارژرهای کابلی

بیشتر کاربران تلفن‌های هوشمند هنوز هم مجبورند برای افزایش میزان باتری گوشی‌شان، کابلی را به بدنه آن متصل کنند. در آینده نزدیک به لطف ارتباط بی‌سیم، دیگر نیازی به این کابل‌ها نیست. ‌حالا ما در آستانه پای نهادن به دورانی هستیم که در آن سردمداران عرصه فناوری به دنبال آن هستند تا کابل‌ها را به کلی از دنیای ما حذف کنند. کارشناسان پیش بینی می‌کنند ظرف مدت 10 سال یا کمتر، همه چیز از جمله شارژ دستگاه‌های الکترونیکی به شکل بی سیم انجام خواهد شد و سیم‌های شارژر و سردرگمی‌های ما برای یافتن سیم‌های شارژری که گم‌شان کرده‌ایم و قطع شدن‌های شان، به دنیای خاطرات‌مان خواهند پیوست. در تعریف مختصر شارژ بی‌سیم باید بگوییم این فناوری در واقع فرایندی برای شارژ وسایل مجهز به باتری بدون نیاز به هیچ سیم یا کابل است و انتقال بی‌سیم جریان برق به دستگاه گیرنده را امکان‌پذیر می‌کند. شارژ بی‌سیم به شارژ القایی هم شهرت دارد؛ البته شارژ القایی یکی از انواع شارژ بی‌سیم نیز محسوب می‌شود. 

 

6-پرداخت دیجیتال

 به جای کارت‌های اعتباری

در کنار گواهی نامه رانندگی و کارت شناسایی، کارت‌های اعتباری احتمالا مهم‌ترین اشیای  موجود در کیف جیبی شما هستند. با این حال عمر این کارت‌های پلاستیکی که شما برای خرید همه چیز از بنزین گرفته تا مواد غذایی، لباس و بلیت سینما از آن‌ها استفاده می‌کنید رو به پایان است. باید انتظار داشته باشید کارت‌های اعتباری تان به زودی جای خود را به پرداخت‌های دیجیتال بدهند. پرداخت‌های الکترونیک یا دیجیتال نه تنها سریع‌تر و راحت‌تر از پرداخت‌های فیزیکی هستند بلکه به دلیل وجود نداشتن چیزی برای حمل، گم شدن یا به سرقت رفتن، از امنیت بیشتری نیز برخوردارند. فناوری‌های نوین مانند دستیاران صوتی هوشمند باعث شده‌اند حتی گاهی برای انجام پرداخت‌ها نیاز به استفاده از گوشی هوشمند نیز نباشد. هم‌اکنون در برخی از کشورها پرداخت الکترونیکی به گزینه اول در پرداخت‌ها تبدیل شده است. به عنوان مثال در چین، ۴۰ درصد پرداخت‌ها، پرداخت دیجیتال است. همچنین بنابر تحقیقات موسسه مکینزی حجم تراکنش‌ها با استفاده از کیف پول‌های موبایلی با رشد ۴۵ درصدی سالانه تا سال ۲۰۲۲ به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

 

saqar بازدید : 61 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)

هزینه مدیریت سایت چقدر است؟ شاید این سوال خیلی از کسب و کارها باشد. اگر دقت کرده باشید اکثر مشاغل رو به سمت فضای آنلاین آورده و کمتر شغلی را پیدا می‌کنید که در بدترین شرایط یک سایت برای کارشان نداشته باشند. وب سایت ها می توانند بین 100 هزار تومان برای طراحی وب سایت شخصی لغایت چند میلیون تومان برای یک سایت شرکتی یا فروشگاهی هزینه بردار باشند.

 

چرا باید طراحی سایت را برون سپاری کنیم؟

طراحی و ساخت سایت احتمالاً از نظر شما کاری بسیار ساده و قیمت مدیریت سایت مختصر خرج باشد، ولی این کار اولین قدم برای گرفتن مشتری و مخاطب اغلب است. اگر شما بجای پرداخت خرج فرد یا شخصی را برای طراحی سایت شخصی خود بگذارید که اطلاعات و تجربه کافی این پیشه را نداشته باشد، نباید به ترقی و جذب بیننده هم فکر کنید. دلیل این حرف ما این است که تجربه های طراح های سایت در بازاریابی و ارتباط موثر با مخاطب مایه پیشرفت شما می‌شود نه صرفا طراحی یک سایت. بعد بهتر است خرج طراحی وب سایت را به کمپانی های مختص به این شغل بسپارید.

 

هزینه مدیریت وب سایت

اگر شما یکبار سایت خود را طراحی کنید و سایر این سایت را کنار بگذارید الی مشتری فی نفسه جذب شود باید بگوییم که دشوار در اشتباه هستید. برخی مواقع اوقات دربایستن است که سایت را تغییراتی دهیم و یا از آپدیت های جدید استفاده کنیم، وانگهی وارسی بر گزارشات و … را هر چند وقت یکبار رسیدگی کنیم.

 

هزینه بهینه سازی یا سئو

اگر قرار است در گوگل دیده شوید و بازدید پیج شما بالا رود باید در این تقسیم خرج کنید و شغل را به کسانی که در گویه سئو کاملا تخصص دارند بسپارید. بزرگترین تصمیمی که شما باید بگیرید این است که آیا خودتان مدیر سایت باشید یا از یک سرویس کاملاً مدیریت شده بهره‌گیری کنید.

 

 

 

ادمین سایت کیست؟

وب‌مستر حرفه‌ای، ادمین یا مدیر سایت، در واقع آچار فرانسه‌ای فوق العاده و کاربلد است که می‌تواند طیف وسیعی از نیازمندی‌های کسب‌وکار آنلاین شما را تأمین کند. نگهداری، به روزرسانی ،توسعه و حمایت همه ‌جانبه سایت شما تنها از راه وبمستری محقق می‌شود. مهمترین وظیفه یک ادمین بررسی، نظارت و رفع ایرادات است الی سایت شما صحیح پیشه کند. بعد آیا واقعا ارزش آن را دارد الی خرج ادمین سایت بپردازیم؟

 

خدمات مدیریت سایت چیست؟

مدیریت سایت

بروز رسانی سایت و آپدیت های روزمره

تولید درونمایه با توجه به دربایستن کارفرما

درج مقالات، تصاویر، فیلم، محصولات جدید شرکت و…

ایجاد تغییرات در سایت

پشتیبانی از کاربران سایت

پاسخگویی به بازدید کنندگان سایت

بررسی و نظارت بر ورودی های سایت

بررسی صفحاتی که کاربران با دید آن از سایت بیرون می شوند

بررسی صفحاتی که مدت هاست به روز نشده اند و به روز کردن آن ها

بررسی سایت های پر نظاره گر و پیوسته با سایت جهت در اراده لینک و یا تبلیغات در آن سایت ها

نظر خواهی در باره گرافیک و طراحی وب سایت و سرعت بارگزاری صفحات از کاربران و شفا آن ها

بررسی صحت لینک‌های موجود در سایت

بررسی چگونگی سرور وب‌سایت (آپتایم)

بررسی و شفا منظم دشواری ها کاربران در رابطه با کارآیی وبسایت

بررسی مشکلات تکنیکال سئو و گزارش به کارفرما

 

به کدام شرکت ها تعرفه مدیریت تارنما را بپردازیم؟

خب حال که که سایر می‌دانیم ادمین یک سایت چیست و وظیفه یک ادمین چیست و چه خدماتی را ارائه می‎دهد، سوال اصلی این است که خدمات وبمستری یا هزینه مدیریت سایت را به چه شرکتی واگذار کنیم؟هزینه مدیریت سایت چقدر است؟

 

قیمت ادمین سایت در هر شرکتی متفاوت است. این تفاوت به علت کیفیت پیشه و وانگهی ارائه خدماتی است که شرکتها به شما می‎دهند. ولی چند فاکتور مهم که در خدمات وبمستری یا تعرفه حمایت سایت وجود دارد به شرح پایین است.

 

به این کمپانی ها اعتماد کنید:

1.شرکت هایی که مثال کارهای طراحی سایت نکویی دارند.

2.شرکت هایی که سایت آنها مناسب و بنیادی طراحی شده است.

3.شرکت هایی که به شما مشاوره رایگان می‎دهند.

4.شرکت هایی که به صورت فیزیکی حائز کمپانی هستند. ( کسانی که آدرس فیزیکی ندارند یا به چهره فریلنسر کار می‌کنند، امکان ارائه خدماتشان لاغر و غیر قابل اعتماد هستند و دیگر نمی‌توانید چشمداشت بازگشت و بازخورد احسان داشته باشید)

5.شرکت هایی که تعرفه مدیریت سایت آنها مشخص است و طبق میزان هزینه شما بها نمی‌دهند. (برخی از کمپانی ها در قدم نخست نگاه به میزان بودجه شما می‌کنند و پس قیمت می‌دهند، هرچه شما خرج بیشتری داشته باشید از شما پول بیشتری اخذ خواهند کرد)

6.شرکت هایی که سایت آنها معتبر است و روی سایت خودشان کار کرده اند. (از ظاهر سایتها می‌توان فهمید که کدام شرکت ها معتبر و کدام شرکت ها فقط برای گرفتن هزینه سایتی برای خودشان طراحی کرده اند)

saqar بازدید : 38 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)
شرکت چینی آنر بعد از مستقل شدن از هواوی اولین گوشی هوشمند خود را به نام وی 40 تولید کرده است. این استقلال باعث شده تا آنر تحریم های آمریکا بر علیه هواوی را دور بزند.

به گزارش فارس به نقل از اندروید اتوریتی، این گوشی نسل پنجم دارای دوربین قدرتمند ۵۰ مگاپیکسلی است و با فناوری شارژ پرسرعت سازگاری دارد.

 

این گوشی دارای نمایشگر OLED و ۶.۷۲ اینچی با حاشیه های خمیده است. نرخ تازه سازی نمایشگر این گوشی ۱۲۰ هرتز بوده و دقت آن ۲۶۷۶ در ۱۲۳۶ پیکسل است. در پشت این گوشی دو دوربین ۸ و ۲ مگاپیکسلی در کنار دوربینی ۵۰ مگاپیکسلی نصب شده اند. دوربین سلفی این گوشی هم ۱۶ مگاپیکسلی است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11069296.html

saqar بازدید : 41 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)
تصویر و جزئیات دوربین یک موبایل جدید سونی فاش شده که نمایشگری ۵.۵ اینچی و ۲ دوربین پشتی دارد که یکی از آنها ۱۳ مگاپیکسل است.  

به گزارش مهر به نقل از انگجت، به تازگی یکی از کاربران توئیتر به نام OnLeaks، تصویر و جزئیاتی ابتدایی از موبایل «اکسپریا کامپکت» منتشر کرده است. این دستگاه در حقیقت نسخه جدیدی از سر موبایل‌های کوچکی است که سونی در سال ۲۰۱۸ میلادی تولید آن را متوقف کرد.

 

به نظر می‌رسد این دستگاه اندکی از آیفون بزرگ‌تر باشد و نمایشگری ۵.۵ اینچی داشته باشد.

 

هنوز مشخص نیست چه پردازشگری در این دستگاه به کار می‌رود اما سونی تصمیم دارد آن را با دو دوربین پشتی عرضه کند که یکی از آنها ۱۳ مگاپیکسل است.

 https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11069377.html

saqar بازدید : 36 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت وردپرس یکی از خدمات ما در مهندسین ساین وب هست ما اینجا قالب آماده نداریم همه کارهای ما از قالب های اختصاصی هست که اول توسط تیم گرافیک طراحی می شود و بعد از تایید مشتری کار کدنویسی آن انجام می شود،

 

شاید شما هم در دو راهی این هستید که طراحی سایت خودتون رو اختصاصی طراحی سایت وردپرسی انجام بدید یعنی صفر تا صد کدنویسی بشه یا از وردپرس استفاده کنید ؟ ولی ما به شما یک پیبشنهاد داریم : شما باید اول برای خودتان یک استراژی بنویسید که در چند سال آینده سایت من می خواد چه امکاناتی داشته باشد ، ولی ما برای مشاوره به همه مشتریان خود وردپرس رو پیشنهاد می دهیم چون ما در سایت وب ninety% درصد سایت شما رو کدنویسی می کنیم و از قالب های آماده و افزونه های آماده که بعدا سایت رو دچار اختلال کند استفاده نمی کنیم

 

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا هست که امروزه به دلیل اینکه اول مطالب علمی خوبی دارد یعنی اینکه اگر شما دچار مشکل شوید می توانید به راحتی با چند جستجو ساده مشکل خود را رفع کنید وردپرس غیر از اینکه در ایران طرفدار دارد در جهان هم به دلیل اینکه برنامه نویس های زیادی دارند روی امنیت وردپرس و پلاگین های وردپرس کار می کنند طرفدار خیلی زیادی دارد

 

سیستم مدیریت محتوا وردپرس بدون شک می توان گفت یکی از بهترین گزینه ها هست برای طراحی سایت چون با وردپرس هر سایتی که شما بخواهید را می توان طراحی کرد، وردپرس قابلیت خیلی زیادی دارد در برنامه نویسی  شما اگر Hypertext Preprocessor  بلد باشید می توانید خیلی راحت با وردپرس هر چیزی که در ذهن دارید را طراحی و پیاده سازی کنید

 

طراحی صفحه اول سایت یکی از مهمترین نکاتی هست که باید در کار طراحی سایت وردپرس لحاظ شود، چیزی که ما در ساین وب آن را رعایت کرده ایم چون فقط شما چند ثانیه فقط دارید که مخاطب را جذب سایت خودتان کنید

 

چیزی که ما در طراحی سایت وردپرس خودمان رعایت می کنیم این هست که سایت باید روح داشته باشد ، رنگ سفید و رنگ های خنثی مانند سفید ، و خاکستری بیشتر برای پشت زمینه کار استفاده می شود، برای اینکه بتوانید کاربر را بیشتر جذب سایت خود کنید باید از رنگ های سرد و گرم استفاده کنید یک رنگ سازمانی را انتخاب کنید و برای آن یک پالت رنگی درست کنید تا رنگ هایی که استفاده می کنید در کنار هم مناسب باشند و بتوانند کاربر را جذب سایت کنند.می توانید سری به قسمت نمونه کارهای ما بزنید .

 

سوالات متداول

 

آیا شما از قالب های آماده استفاده می کنید؟

 

خیر همه قالب های ما اختصاصی هست و به هیچ عنوان از قالب های آماده استفاده نمی کنیم

 

قیمت طراحی سایت وردپرس شما چقدر هست؟

 

قیمت طراحی سایت وردپرس بستگی به امکانات مورد نظر شما دارد ولی پایه قیمت سایت های وردپرسی ما بین یک متا سه میلیون هست

 

روند کاری طراحی سایت شما چگونه هست؟

 

مرحله اول کار : آنالیز سایت رقبا شما

    

  مرحله دوم: کشیدن طرح شما روی کاغذ

    

  مرحله سوم: کشیدن طرح شما به صورت رنگی

    

  مرحله چهارم : کدنویسی سایت شما و کدنویسی قالب شما

  

   مرحله پنجم: آنلاین کردن سایت شما و نمایش نسخه دمو به شما

 

 

طراحی سایت وردپرس

 

طراحی سایت وردپرسی

ما در مهندسین ساین وب هم از این سیستم مدیریت محتوا قدرتمند استفاده می کنیم ولی با یک نحوه کاری جدید با به هیچ عنوان از قالب های آماده اصلا استفاده نمی کنیم روند کاری ما به این شکل هست اول در مورد کسب و کار شما سوال می کنیم که آیا کسب و کار شما چگونه هست مثلا شما فقط یک سایت اطلاعات یا طراحی سایت شرکتی دارید یا نه می خواهید یک سایت داشته باشید که محاسبات زیادی در آن انجام می شود یا پیشنهاد خودمان این هست اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی طراحی کنید به نظر ما در وردپرس انتخاب خوبی نیست شاید بعضی از افراد قبول نداشته باشند بگویند از ووکامرس استفاده می کنیم که خیلی پیشرفته هست و خیلی امکانات دارد ، بله حرف شما درست هست ولی آیا شما می توانید وردپرس را به سیستم حسابداری وصل کنید ، یا اینکه برای نقاط مختلف پیک تعریف کنید یا اینکه برای سایت فروشگاهی خود یک برنامه اندروید یا اپلیکیشن ios طراحی کنید ، اینها همه در ادامه کار برای یک سایت فروشگاهی لازم هست ،

 

 

لینک این ویدئو در youtube

 

پس نظر ما این هست اگر سایت فروشگاهی می خواهید بهتر هست از طراحی سایت با php یا وردپرس استفاده کنید که می تواند امکانات فوق العاده و خیلی بهتر از ووکامرس را به شما بدهد یعنی حرف ما این هست که کار توسعه دادن و اضافه کردن امکانات بیشتر در آینده برای   طراحی سایت php  بهتر هست ما خودمان در ساین وب یکی از خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهیم طراحی سایت Hypertext Preprocessor از پایه طراحی می کنیم پس قبل از اینکه بین وردپرس و طراحی سایت php یکی را انتخاب کنید فکر کنید چه امکاناتی را در آینده و الان می خواهید به طراحی سایت خود اضافه کنید

 

ما خودمان اگر بخواهیم از وردپرس استفاده کنیم سعی می کنیم تا جایی که بشود خودمان افزونه های وردپرس را برنامه نویسی کنیم که اینجوری حتی مدیریت وردپرس را هم خیلی راحت تر می شود برای کاربران

 

وردپرس چیست؟

وردپرس هم مانند جوملا و دروپال یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا و متن باز هست که با زبان Hypertext Preprocessor نوشته شده است و از پایگاه داده my square پشتیبانی می کند که دارای امکانات و افزونه های رایگان خوبی هست وردپرس در سال 2003 در ادامه پروژه موفق b2 فعالیت کرد و هر روز به امکانات و توسعه آن افزوده می شود و اسم آن را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعه‌دهنده اصلی وردپرس) نام گذاری کرد .

 

 

 

 آیا می دانید چه سایت های بزرگی با وردپرس طراحی شده اند:

 در اینجا ما می خواهیم تعدادی از این سایت ها را خدمت شما معرفی کنیم که وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوا خودشان استفاده کرده اند ولی در آینده حتما مقاله ای مرتبط با این موضوع را حتما برای شما کاربر عزیز می نویسیم

 

 شرکت مرسدس بنز :

هر کسی اسم شرکت مرسدس بنز به گوشش خورده است شرکتی که در آلمان هست و جزو بزرگترین شرکت های تولید اتومبیل در جهان آمده برای بخش اخبار و معرفی محصولات خود از طراحی سایت با وردپرس استفاده کرده است وقتی شرکت بزرگی مانند بنز انتخاب کرده است رتبه الکسا سایت بنز 13500 هست پس می توان گفت وردپرس واقعا قدرت بالایی دارد که ما از آن بی خبر هستیم

 

 بخش خبری ناسا

اسم ناسا شوخی نیست هر کسی اسم ناسا را شنیده است که در زمینه هوا و فضا فعالیت دارد این مجموعه بزرگ هم برای بخش خبر یا همان بلاگ سایت خودش از وردپرس استفاده کرده است پس وردپرس خیلی قدرت دارد که ناسا سیستم مدیریت محتوا خودش را وردپرس انتخاب کرده است جالبه بدانید رتبه این سایت در الکسا 930 هست

 

     شرکت شاتل

شرکت شاتل یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت در داخل ایران هست این شرکت هم برای سایت خودش از طراحی سایت اختصاصی وردپرس استفاده کرده چون می داند وردپرس چه قدرتی دارد

 

    نرم افزار هلو

حتما همه شما اسم هلو به گوشتان خورده است یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده نرم افزار حسابداری هم از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا خود استفاده کرده است پس وردپرس را دست کم نگیریم

 

سایت هایی زیادی هستند که با وردپرس طراحی شده اند فقط ما چهار تا از سایت هایی که با وردپرس طراحی شده اند را برای شما نام بردیم پس وردپرس را دست کم نگیریم

 

هر کسی اگر بخواهد کسب و کار خود را رونق دهد و بخواهد در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت کند باید حتما یک طراحی سایت وردپرس داشته باشد به نظر ما سیستم مدیریت محتوا مزایا وردپرس یکی از بهترین انتخاب ها هست شاید این جمله کمی باورش سخت باشد ولی امروزه بیش از 29% در صد از سایت های جهان با وردپرس طراحی می شود یعنی از هر یک سایت یکی با وردپرس انجام می شود یکی از دلیل هایی که افراد وردپرس را انتخاب می کنند طراحی سایت تهران هست و این واقعا برای یک سیستم مدیریت محتوا واقعا خیلی خوب هست .

 

امروزه با افزایش تعداد کسانی که در فضای اینترنت فعالیت دارند و تجارت خود را از طریق فضای وب انجام می دهند اینکه هر کسی برای خودش یک سایت دارد و یکی از بهترین و ارزان ترین راه های تبلیغات طراحی سایت هست با گسترش این موضوع کسانی که کار طراحی وب سایت انجام می دهند بسیار زیاد شده اند و به سیستم های مدیریت محتوا روی آورده اند یکی از سیستم های مدیریت محتوا وردپرس می باشد .

 

چرا باید طراحی سایت وردپرس را انتخاب کنیم ؟

وردپرس توسط چندین برنامه نویس در جهان در حال توسعه و بر روز رسانی هست و هر روز افزونه های مختلفی چه تجاری و رایگان در حال انتشار است. اگر شما یک برنامه نویسی کنید از پایه توسط یک شرکت ایرانی شاید آن شرکت 10 نفر برنامه نویس داشته باشد برنامه نوشته می شود و در همه سایت ها از آن استفاده می شود، و از لحاظ امنیتی و بهینه سازی سایت مشکلاتی را به وجود می آورد ولی اگر وردپرس یک باگی را داشته باشد سریع توسط برنامه نویسان جهان آن مشکل بر طرف می شود و برنامه نویس وردپرس در ایران می تواند با یک جستجو ساده آن مشکل را بر طرف کند ولی یک برنامه نویس Hypertext Preprocessor از پایه فقط توسط آن شرکت باید رفع باگ شود

 

وردپرس بر پایه Hypertext Preprocessor هست

Personal home page یکی از زبان های رایج هست که هم فریم ورک های زیادی دارد مانند: لاراول و زند هم سیستم های مدیریت محتوا زیادی دارد مانند: جوملا و همین وردپرس وردپرس اینقدر قوی کدنویسی شود که هر چیزی را می شود با آن کدنویسی کرد ولی به شرطی که به زبان Hypertext Preprocessor تسلط داشته باشید

 

سئو پیشرفته وردپرس

 

سئو پیشرفته وردپرس

اگر الان به سایت هایی که در گوگل رتبه خوبی دارند دقت کنید مشاهده می کنید که بیشتر این سایت ها با وردپرس هستند آن هم به دلیل اینکه وردپرس سئو خوب و استانداردی را دارد که شما می توانید با اضافه کردن یک افزونه سئو وردپرس سئو خود را خیلی بهتر از قبل کنید

 

یادگیری وردپرس آسان هست

اگر شما خودتان بخواهید یک طراحی سایت وردپرسی طراحی کنید فقط کافی هست در گوگل جستجو کنید آموزش طراحی سایت وردپرس اینجا هست که شما می توانید با انواع آموزشهای ریسپانسیو عکسها وردپرس آشنا بشوید پس یادگیری وردپرس خیلی راحت هست ولی کافی هست شما کمی وقت بگذارید اگر دوست داشتید سری هم به قسمت مقالات ما در مورد وردپرس بزنید

saqar بازدید : 34 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)
اپلیکیشن جدید شرکت "مایکروسافت"، به افراد نابینا امکان می‌دهد مفهوم عکس‌ها را درک کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، شرکت "مایکروسافت"(Microsoft)، یک اپلیکیشن هوش مصنوعی موسوم به "هوش مصنوعی برای مشاهده"(Microsoft's Seeing AI) ارائه داده که به افراد نابینا و کم‌بینا امکان می‌دهد داده‌های تصویری را به صورت شنیداری درآورند. کاربران با کمک این اپلیکیشن می‌توانند مفهوم عکس‌ها را تنها با لمس کردن درک کنند.

 

این اپلیکیشن جدید، مبتنی بر یادگیری ماشینی به خصوص تشخیص اشیا و صحنه‌ها است. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، انتخاب عکس از راه لمس کردن آن است. این ویژگی جدید، به کاربران امکان می‌دهد تنها عکس را لمس کنند تا توضیحی در مورد آن بشنوند. این اپلیکیشن می‌تواند ظاهر فیزیکی افراد را نیز توضیح دهد و حالت آنها را پیش‌بینی کند.

 

از آنجا که این ویژگی به قابلیت تشخیص چهره نیز مجهز است، کاربر می‌تواند هنگام لمس عکس، بداند که هر کس کجا قرار دارد و چه کاری انجام می‌دهد. نسخه جدید این اپلیکیشن، بسیار پیشرفته‌تر از نسخه پیشین است و امکانات بیشتری در بر دارد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11022600.html

saqar بازدید : 36 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)
گروهی از پژوهشگران به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که سیستم تشخیص چهره و فناوری فیس آی دی در گوشی گلکسی اس ۱۰ به سادگی فریب می‌خورد و گوشی را برای افراد غریبه باز می‌کند. 

به گزارش ایسنا، چندی پیش بود که گروهی دیگر از محققان با بررسی و آزمایش‌های فراوان دریافته و اعلام کرده بودند سیستم تشخیص چهره موجود در گوشی آیفون ۱۰ (آیفونX) دارای حفره‌های امنیتی و آسیب پذیری بوده و به افراد غریبه و هکرها اجازه ورود و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران را می‌دهد.

 

فناوری تشخیص چهره هوشمند یکی از آن دسته از فناوری‌هایی بود که تغییر و تحولات عظیمی را در عرصه گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد و به راه انداخت به گونه‌ای که در ابتدا بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که شرکت‌های تولیدکننده موبایل نباید این فناوری را در گوشی‌های جدید خود به کار بگیرند چراکه امنیت سایبری و حریم خصوصی کاربران به شدت به مخاطره خواهد افتاد اما از طرفی دیگر کاربران و علاقمندان به تکنولوژی و خود تولیدکنندگان موبایل تمایل زیادی به استفاده از سیستم تشخیص چهره هوشمند و احراز هویت بیومتریک داشته و در نهایت نیز این فناوری با آیفون ۱۰ اپل به واقعیت پیوست و روانه بازارهای جهانی شد و در دسترس کاربران قرار گرفت.

 

این فناوری بدون آنکه نیازی باشد کاربر رمز عبور و گذرواژه‌ای را وارد کند و یا با استفاده از اثر انگشت بتواند گوشی خود را باز کند، جزئیات مختلف موجود در چهره صاحب گوشی را شناسایی کرده و سپس قفل گوشی را باز می‌کند.

 

بر اساس وب سایت اندروید پلیس، حالا به تازگی پژوهشگران با انتشار گزارش و ویدئویی جدید در فضای مجازی مدعی شده‌اند که سیستم تشخیص چهره‌ای که در گوشی جدید و پرچمدار گلکسی اس ۱۰ سامسونگ به‌کار گرفته شده است، به راحتی توسط حقه‌ای از سوی هکرها فریب خورده و به افراد غریبه اجازه ورود و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران را می‌دهد.

 

 

 

انتشار این خبر می‌تواند تا حدودی به نگرانی کاربران گوشی‌های سامسونگ بخصوص گلکسی اس ۱۰ بیفزاید که این امر در نهایت موجب می‌شود شرکت تولیدکننده مذکور با انتشار بیانیه‌ای به ادعای اخیر این پژوهشگران واکنش نشان دهد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11022283.html

saqar بازدید : 38 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)

کامپیوتر‌ها، رایانه‌ها و هر چیزی که صدایشان می‌زنید، جزیی لاینفک از زندگی ما انسان‌ها شده‌اند و برای همین معمولا هر کسی پس از یک دوره‌ی چند ساله کوشش می‌کند با بروزکردن قطعات سیستم خودش، همچنان تاثیر آن را حفظ کند. ولی مسئله‌ای که در این بین هستی دارد این است که معمولا بروز کردن تمامی قطعات یک سیستم بودجه‌ی فوقانی را طلب می‌کند و برای همین هر کسی نمی‌تواند از پس هزینه‌های آن بر بیاید. وانگهی با توجه به بازار کنونی سخت‌افزار و قیمت‌های بالای قطعاتی هزینه ارتقا کیس کامپیوتر همانند کارت‌گرافیک، دست‌یابی به سیستمی ایده‌آل و یا حداقل سیستمی که بتواند نیازهای گیمینگ و … ما را تامین کند بسیار سخت‌تر شده است. برای همین امروز می‌خواهیم شما را با طریق ارتقای دو مرحله‌ای آشنا نماییم که در آن شما می‌توانید به جای هزینه‌کرد چندین میلیون تومان به یک باره، در دو مرتبه و با فشاری کم‌تر چنین کاری را سپریدن دهید. اما برای درک این شیوه ارتقای ناچیز خرج کامپیوتر بهتر است پیش از کل چیز با مفهومی به اسم APU در قطعات سخت‌افزاری آشنا شوید.

 

APU چیست؟

به طور خیلی ساده هدف از APU پردازنده‌ی مرکزی (CPU) است که یک واحد پردازش گرافیکی (GPU) هم در آن تعبیه شده باشد. به تعریف خودمان همان سی‌پی‌یوهایی هستند که خودشان هم گرافیک دارند و می‌توانند بدون نیاز به کارت گرافیک همگی کارهای خویش را انجام دهند. با این که APU ها چیز جدیدی در دنیای سخت‌افزار کامپیوتر نیستند ولی با این حال به هیچگونه نباید آنان را با گرافیک اصطلاحا آنبرد (on-board) قدیمی اشتباه بگیرید. گرافیک‌های آنبرد در ماضی روی قطعه‌ی مادربورد نصب می‌شدند و هدف از انجام این شغل صرفا پاسخ‌گویی به یکسری نیازهای یومیه و ساده‌ در به کارگیری رایانه بود. ولی با این که صرفا در سال ۲۰۱۸ ما با APUهایی توانمند مقابل شدیم ولی این قطعه از همان اول با هدف پوشش دادن بخشی از جامعه‌ی گیمری فرآوری شده بود که می‌خواستند در کناره صرف هزینه‌ی مختصر بتوانند کماکان به انجام بازی‌ها نه در گرافیک‌های بالا بپردازند.

 

APUهای جدید ای‌ام‌دی

بالاخره در سال ۲۰۱۸ کمپانی AMD دودمان جدیدی از APUهای خویش را به بازار نمود و توانست عقیده مثبت بیشتر خرده گیران سخت‌افزار را به خویش جلب کند. این پردازنده‌ها در کناره نیرو پردازشی پسندیده دارای واحد‌های پردازشی قدرتمندی از خانواده‌ی وگا (Vega) هستند و به راحتی می‌توانند تمامی نیازهای یک گیمر معمولی را پوشش دهند. با همگی این‌ها نقش این محصولات جدید در برنامه‌ی ارتقای دو مرحله‌ای ما چیست؟

 

راهنمای ارتقای کم هزینه کامپیوتر (ارتقای دو مرحله‌ای)

وقتی گفتگو از ارتقای یک کامپیوتر است، معمولا قطعاتی همانند درایو دی‌وی‌دی و البته مانیتور جزوی از فرآیند ارتقا به حساب نمی‌آیند چرا که معمولا مانیتور را می‌توان بدون هیچ وابستگی به دیگر قطعات آن را از سیستم حذف و نمونه‌ی دیگر را جایگزین آن کرد. با در نظر گرفتن این مورد قطعاتی که باقی می‌ماند دربرگیرنده موارد ذیل می‌‌شوند:

 

پردازنده‌ی مرکزی (CPU)

مادربورد

کارت گرافیک

حافظه‌ی رم

منبع تغذیه (پاور)

هارد دیسک یا فضای ذخیره‌سازی

کیس

تقریبا برای بستن یه سیستم میان‌رده باید حدودا ۳/۵ میلیون الی ۴ میلیون خرج کرد که برای بسیاری صرف یک باره‌ی این مبلغ پیشه ساده‌ای نیست. با این که گرد از شرایط اتمام برورسانی سیستم، پناه بردن به خرید اقساطی است ولی در بازار پرنوسان معاصر کم‌تر کسی پیدا می‌شود که چنین شرایطی را در فروش خویش در عقیده بگیرد و یا حتی اگر در نظر هم گرفته باشد، سود دریافتی آن‌ها از محل اقساط پسندیده باشد. برای همین چرا ما نخواهیم سیستم خود را در چند مرحله به روز نماییم لغایت این نوع بتوانیم به بازبینی به آن چیزی که علاقه داریم دست پیدا کنیم؟

saqar بازدید : 33 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)
ساعت‌های هوشمند که قبلاً امکانات سخت افزاری اندکی داشتند، امروزه تقویت شده اند و سامسونگ قصد دارد مدل جدید ساعت گلکسی خود را با حافظه هشت گیگابایتی عرضه کند.

به گزارش مهر به نقل از اسلش گیر، ساعت جدید گلکسی سامسونگ در دو مدل به نام‌های R۸۴۰ و SM-R۸۵۰ عرضه می‌شود که دارای ضخامت ۴۰ و ۴۴ میلیمتری خواهند بود. هنوز مشخص نیست آیا این ساعت‌ها با شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه سازگاری دارند یا خیر.

 

ساعت‌های جدید سامسونگ جایگزین‌هایی برای گلکسی واچ ۲ و گلکسی واچ اکتیو محسوب می‌شوند و احتمالاً یکی از آنها دارای نمایشگر دایره‌ای شکل است. ممکن است در طراحی این ساعت‌ها از فناوری لمسی حساس به فشار نیز استفاده شود.

 

گفته می‌شود ساعت‌های یادشده به اپلیکیشن‌های زیادی برای کنترل وضعیت سلامت و برقراری تماس و حضور در شبکه‌های اجتماعی مجهز هستند و نیز ممکن است اپلیکیشنی برای تسهیل گوش دادن به موسیقی نیز در آنها نصب شود.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11046462.html

saqar بازدید : 37 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)
شرکت تایوانی فاکس کان که گوشی‌های آیفون اپل را در چین مونتاژ می‌کند، تقریباً روند تولید خود را در این کشور از ترس شیوع ویروس کرونا به طور کامل متوقف کرده است.

به گزارش مهر به نقل از آسین ایج، توقف فعالیت‌های فاکس کان در چین می‌تواند بر روی تولید و عرضه مدل‌های مختلف آیفون تأثیر جدی بگذارد. این در حالی است که از انتشار ویروس کرونا در چین دو هفته می‌گذرد و چشم اندازی از مهار ویروس یادشده به چشم نمی‌خورد.

 

شرکت تایوانی فاکس کان که علاوه بر اپل برای شرکت‌های دیگری نیز گوشی تولید می‌کند، اعلام کرده که کارخانه‌های خود را در چین حداقل تا ۱۰ فوریه بسته نگه می‌دارد و افزوده که این وضعیت به طور قطع بر روی عرضه محصولات شرکت‌های سازنده گوشی و از جمله اپل تأثیر منفی می‌گذارد.

 

فاکس کان امیدوار است بتواند مشکلات ناشی از کمبود عرضه گوشی را از طریق افزایش فعالیت در کشورهای دیگری همچون ویتنام، هند و مکزیک جبران کند. هر چند با توجه به گستردگی تولیدات فاکس کان در چین این امر به سادگی ممکن نیست.

 

ناظران بازار می‌گویند اگر توقف فعالیت‌های کارخانه فاکس کان تا پایان ماه فوریه طول بکشد، روند عرضه انواع گوشی در بازار چین و کشورهای همسایه با اختلال جدی مواجه می‌شود.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11046533.html

saqar بازدید : 32 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)
شرکت اوپو به دنبال تولید تلفن همراه جدیدی است که دوربین آن به شکل یک بخش مجزا و کاملاً جداشونده طراحی شده است. 

به گزارش فارس به نقل از انگجت، امکان جدا کردن دوربین گوشی جدید اوپو باعث می‌شود که برای تهیه عکس‌های سلفی دیگر نیازی به نگاه کردن به تلفن همراه نباشد و این کار با جدا کردن دوربین از گوشی به راحتی صورت بگیرد.

 

تا پیش از این گوشی‌هایی با دوربین‌های کشویی یا دوربین‌هایی در زیر نمایشگر گوشی تولید شده بودند، اما تولید گوشی که بتوان دوربین آن را جدا کرده و در دست قرار داد، کاملاً تازگی دارد.

 

دوربین جداشونده این گوشی اوپو دارای دو لنز بوده و از امکاناتی مانند پرت یو اس بی – سی، ان اف سی، وای – فای و بلوتوث نیز برخوردار است. همچنین می‌توان این دوربین را به طور مستقل به باتری متصل کرد تا برق آن برای تداوم فعالیت تأمین شود.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11066077.html

saqar بازدید : 33 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)

وبمستر وردپرس با طراحی سایت چیره دست املاک این امکان را برای کاربران سایت شما فراهم می کند الی ملک مورد عقیده خویش را از راه قسمت جستجوی پیشرفه ملک پیدا کنند.

 

ثبت اطلاعات ملک، جستجوی ملک توسط مشتریان، اندک نبودن به یک منطقه خاص، کاهش خرج ها به اخص هزینه نیروی انسانی، صرفه جویی در زمان و مهمتر از همه پیشی اخذ از رقبا از علل استقبال مشاورین املاک از تارنما های املاک است.

 

در این بین فقط مشاورین املاکی  موفق خواهند بود که بهترین برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی سایت برای املاک اینجا را کلیک کنید خدمات را ارئه دهند و برنامه و طرحی برای آینده داشته باشند. به همین علت تارنما وبمستر وردپرس  خدمات خود برای طراحی سایت املاک حرفه ای را در سه بسته پایه، حرفه‌ای و وی آی پی (VIP)  فراهم کرده است که کلیه نیازهای مشاورین املاک را براورده می‌سازد، همچنین تمامی این بسته ها قابلیت افزودن امکانات خاص مورد عقیده مشتری را دارد.

 

برخی از ویژگی‌های اصلی سایت طراحی شده املاک

پنل مدیریتی کاملاً فارسی، ساده و جامع با کاربری آسان

امکان اضافه کردن هر یک از مشاورین گردآور (Agent) به همراه اطلاعات تماس و ملک های مشاور

امکان ثبت بی نهایت ملک در سایت

امکان تعریف نوع ملک (سوئیت، کلنگی، تجاری، اداری، ویلایی، زمین و …)

امکان تعریف انواع معاملات ( خرید، فروش، رهن و اجاره، معاوضه و …)

مدیریت محله‌ها (مناطق)  و امکان اضافه کردن محله‌ها  (مناطق) جدید به شهرهای مختلف

عدم محدودیت در اضافه کردن فایل املاک با جزئیات کامل زیر: ویژگی ملک، عنوان، رایزن ملک، گونه ملک، گونه معامله، متراژ بنا، طبقه، شمار خواب، تعداد سرویس های بهداشتی، متراژ کل ملک، عمر ملک، شمار واحدهای موجود در ساختمان و …

امکان درج توضیحات اضافی در صورت نیاز

نمایش نظرات ثبت شده در باره ملک مورد عقیده پس از تایید مدیر

ویرایشگر متن قدرتمند جهت ویرایش مطالب صفحات سایت املاک

استفاده از تصاویر و یا فیلم برای هر ملک

ایجاد و حذف و مدیریت آسان کاربران سایت

قابلیت درج اخبار و مقالات املاک و مسکن و…

امکان ثبت واژه ها کلیدی در کل ی صفحات بصورت داینامیک

قابلیت فعال یا غیر فعال سازی ایکون های شبکه های اجتماعی در مطالب و نوار کناری سایت

دارای گالری  عکس ها مترقی و قشنگ در مطالب

آمار سایت

ماژول لینک های مرتبط ( پیوندها)

مدیریت نظرسنجی ها

تنظیمات سایت از قبیل تنظیم متن های فوتر ، هدر ، سایدبار و رنگ‌بندی

دارای برگه تماس با ما به اتفاق با نقشه گوگل

قابلیت جستجوی پیشرفته بر اساس نو ع املاک، شهر، استان، اتاق، اندازه، قیمت، اجاره، فروش و…

امکان درج بنگاه های مسکن و مشاورین املاک انبوه برای هر بنگاه

دارای امکانات و ابزارهای بهینه سازی سایت (سئوی سایت) بصورت تخصصی و پیشرفته

امکان عضوگیری و ثبت نام

امکان فعالسازی پیشنهادهای اخص برای ملک‌ ها

 ثبت آگهی در سایت

امکان ثبت اطلاعات املاک توسط مشاورین

ظاهر گرافیکی قشنگ و متناسب با پیشه املاک

نمایش موقعیت ملک در گوگل مپ

اتصال به شبکه‌های اجتماعی و ارسال اتوماتیک مطالب و مشخصات ملک ها

saqar بازدید : 32 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)
سامسونگ در تلاش برای تولید یک دوربین عکاسی جدید برای نصب بر روی گوشی‌های هوشمند با دقت ۶۰۰ مگاپیکسل است. قدرتمندترین دوربین این شرکت تا به حال ۱۰۸ مگاپیکسلی بوده است. 

به گزارش فارس به نقل از هندوستان تایمز، با توجه به اینکه دقت چشم انسان در حدود ۵۷۶ مگاپیکسل است، این دوربین قدرتمند از چشم انسان هم توانایی بیشتری برای مشاهده جزئیات و زوم کردن بر روی آنها خواهد داشت.

 

در شرایطی که سامسونگ هنوز در این زمینه به طور رسمی موضع‌گیری نکرده، منابع نزدیک به این شرکت می‌گویند سامسونگ چنین دوربینی را بر روی گوشی‌های جدید خود نصب خواهد کرد تا امکان تهیه ویدئوهایی با دقت 4K و 8K فراهم شود. از این طریق می‌توان بدون کاهش کیفیت در زمان عکاسی و فیلم برداری بر روی سوژه یا سوژه‌ها زوم کرد.

 

البته حسگر چنین دوربینی کم و بیش بزرگ بوده و ۱۲ درصد از کل فضای پشت گوشی را اشغال می‌کند و ارتفاع آن نیز ۲۲ میلیمتر خواهد بود و بنابراین قرار دادن چنین گوشی در جیب و استفاده از آن با چالش‌هایی همراه خوهدد بود.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11066036.html

saqar بازدید : 34 سه شنبه 12 اسفند 1399 نظرات (0)

نصب ویندوز از طریق شبکه (محیطPXE)

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۴۶ ب.ظ

برای نصب ویندوز یا هر سیستم عامل دیگه بر روی سیستمی که سی دی رام نداشته باشه، اولین مسیر که به ذهن آدم میرسه، به کارگیری پیکان هستش. ولی اگر دشوار شما هم همانند مال من باشه که هم سی دی رام یکتا از لبتاپ هام از شغل افتاده و هم از فلش بوت نمیکنه(البته پیکان هم ندارم:)) باید تعقیب یه گذرگاه حل دیه باشین. حتما داخل بوت بوت از طریق شبکه سیستم دیدین که اگر سیستم عامل نباشه که بوت بشه، سعی میکنه که به DHCP سرور کانکت بشه. این برای به کارگیری پروتکل PXE هستش. پیرامون Preboot Execution Environment  یک محیط برای بوت کردن سیستم از طریق شبکه و جدا از فضای اندوخته سازی هستش. مثلا برای سیستم های TC که نمیخوان براش هارد بزارن.

محیط ما مانند عکس زیر خواهد بود:

 

سرور همون سیستمی هستش که محتوات سی دی ویندوز رو شیوه کپی میکنیم و PXE client همون لبتاپ یا سیستمی هستش که میخوایم طریق ویندوز نصب نماییم که بهش میگیم کلاینت (رو vmware  هم میشه آزمایش کرد).

-----معمولا PXE توانایی شناخت کارت شبکه وایرلس رو نداره و باید با کابل سیستم کلاینت خودمون رو به سویچ وصل کنیم.

نیازمندی های ما با شرح ذیل میشه:

یک سویچ که کلاینت رو با کابل به اون وصل نماییم (سرور میتونه با وایرلس وصل بشه)

سیستم سرور که یه نسخه ویندوز طریق نصب باشه و کارا رو روی اون اتمام بدیم

سی دی ویندوزی که میخوایم روی کلاینت نصب نماییم (اینجا من win7 نصب کردم).

------برای اینکه مشکلی پیش نیاد، فایروال رو خاموش کنید.

مراحل کار:

برنامه serva رو از این آدرس دانلود کنید. نسخه رایگان اون رو دانلود کنید. توجه کنید که نسخه صحیح 32 یا 64 بیتی رو دانلود کنید.

یک شاخه اصلی ایجاد کنید، مثلا (C:SERVA_ROOT). این شاخه میشه شاخه اصلی کار serva.

برنامه serva  را هر کجا مه میخواهید اکسترکت و اجرا کنید. سپس بر روی Settings کلیک کنید.

بر روی فیش TFTP کلیک کنید و بر بنیاد شکل زیر آن را تغییر دهید (فعال سازی و برگزیدن شاخه اصلی که قبلا ساخته اید).

بر روی برگه DHCP تنظیمات مناسب را سپریدن دهید. اگر سویچ شما قابلیت DHCP را داشته باشد مثل شکل پایین عمل کنید(معمولا همشون دارن)

اگر سویچ قابلیت DHCP نداشته باشه مانند عکس پایین عمل کنید:

بعد از تنظیمات یک بار از برنامه بیرون شوید و دوباره برنامه را باز کنید.

وارد شاخه اصلی که قبلا ساخته اید شوید. چند فایل و شاخه جدید توسط برنامه ساخته شده است. در شاخه WIA_WDS نسخه های ویندوز ,vista,7,8,2008 و نسخه های جدید پیمان خواهد گرفت و برای نسخه های قبل از vista از شاخه WIA_RIS_SHARE بهره‌گیری میکنیم. پیش درآمد شاخه باره عقیده (در اینجا WIA_WDS) را به اشتراک قرار میدهیم. مشابه شکل پایین مراحل را انجام دهید. (توجه شود که با اسم WIA_WDS_SHARE دسترسی اتمام میشود.

یک ذیل ساخه در WIA_WDS ساخته و تمام محتویات سی دی ویندوز خویش را در آن کپی کنید. برای مثال در سیستم من به شکل C:SERVA_ROOTWIA_WDSwin7 است.

برای شرایطی که سیستم شما نیازمند یک درایور ویژه کارت شبکه در هنگام نصب است، میتوان آن را در شاخه $OEM$$1DriversNIC پیمان داد.

 بر روی سیستم سرور کارها اتمام شد و باید در سیستم کلایت سیستم عامل خویش را نصب کنیم. در صفحه بوت سیستم خود، منوی مربوط به تاسیس از طریق شبکه را گزینش میکنیم. برای مثال در سیستم من با عنوان NIC Boot میباشد. میتوان لاگ روند پیوندیدن را در برنامه serva نگریستن کرد. هر شمار زیرشاخه که در WIA_WDS داشته باشیم ملاحظه میشود. نسخه مورد نظر را برگزیدن و آغاز به نصب میکنیم.

بعد از بارگذاری فایل ها، یک پنجره مفتوح شده و نام کاربری و واژه عبور میخواهد تا به درونمایه شاخه ویندوز دسترسی داشته باشد. این واژه عبور و اسم کاربری مربوز به سیستم سرور است. اگر سیستم سرور شما win8 است، و با ایمیل پرکار کرده باشید، نام کاربری، اسم اول پیش از فاصله است. برای نمونه اگر نام کامپیوتر شما hamed-pc باشد . اسم کاربری شما hamed.sh@live.com در این چهره در سرنوشت User به صورت ذیل میویسیم: hamed-pchamed و در کلمه عبور هم کلمه عبور سیستم سرور را. پروا کنید که این اطلاعات مربوط به سیستم سرور و برای اتصال کلاینت به آن است.

saqar بازدید : 32 سه شنبه 12 اسفند 1399 نظرات (0)
شبکه اجتماعی پارلر از شرکت آمازون شکایت کرده زیرا این شرکت با قطع سرویس رسانی، قوانین آنتی تراست را زیر پا گذاشته است.

به گزارش مهر به نقل از سی ان بی سی، پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره و مشخص شدن نقش اپلیکیشن پارلر برای برنامه ریزی آن، سه شرکت اپل، گوگل و آمازون آن را مسدود کردند.

 

در همین راستا پارلر به دلیل قطع پشتیبانی ابر رایانشی آمازون از این شرکت شکایت کرد.

 

پارلر محلی برای تجمع پشتیبانان دونالد ترامپ بود و برای ارائه سرویس‌های خود به سرویس‌های آمازون اتکا داشت. اما در هفته جاری پست‌های مختلفی که گفته می‌شد نقش پارلر را در تشویق به خشونت در جریان حمله به کنگره نشان می‌داد، پشتیبانی آمازون را از دست داد و این شبکه اجتماعی قطع شد.

 

پارلر در شکایتی که در دادگاه سیاتل ثبت شده، بخش سرویس‌های وب آمازون را متهم می‌کند قوانین آنتی تراست را زیر پا گذاشته است.

 

در بخشی از متن شکایت نامه آمده است: تصمیم آمازون برای حذف حساب پارلر ریشه در عداوت‌های سیاسی دارد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews78779.html

saqar بازدید : 34 سه شنبه 12 اسفند 1399 نظرات (0)

مدیر تلگرام اعلام کرد که ۲۵ میلیون نفر در ۷۲ ساعت گذشته وارد تلگرام شدند.

 

پاول دوروف از ۵۰۰ میلیونی شدن تلگرام خبر داد. احتمالا این اتفاق به علت قوانین جدید واتساپ است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,تلگرام

 https://www.beytoote.com/computer/technews/banews78764.html

saqar بازدید : 32 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

پونیشا پس از ۹ سال از آغاز فعالیت، ۱۸ میلیارد تومان سرمایه ازطریق صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه، شرکت‌ سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه و نیما نورمحمدی، بنیان‌گذار این شرکت دانش‌بنیان جذب کرد تا وارد بازارهای جهانی شود و روی توسعه محصول و رشد پروژه‌ها تمرکز کند.

پونیشا، بستری برای برون‌سپاری پروژه‌های آنلاین، پس از شیوع کرونا با رشد بیشتر رو‌به‌رو شد؛ چرا که پیش از کرونا نیز این شرکت کارهای خود را به‌صورت دورکاری پیش می‌برد و زیرساخت‌های آماده‌ای داشت. بر این اساس، فریلنسرهای پونیشا توانستند در یک سال گذشته، بیش از ۱۲ میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

به گزارش زومیت، نشست خبری جذب سرمایه پونیشا امروز (۱۰ اسفند) به‌صورت آنلاین برگزار شد. به گفته‌ی بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره‌ی پونیشا در این نشست، این استارتاپ با سرمایه‌ی شخصی شروع به کار کرد و ازطریق بوت استریپ، خیلی سریع به درآمد رسید و نیاز به جذب سرمایه نداشت؛ به همین خاطر بهترین صندوق سرمایه‌گذاری را با دقت و دیدن سابقه‌ی آن‌ها انتخاب کرد. نیما نورمحمدی گفت:

پونیشا یک کسب‌وکار درآمدزا و سودده است و نیازی به جذب سرمایه برای نیازهای مالی نداشته و ندارد. هدف پونیشا رشد و توسعه است و جذب سرمایه‌ی کنونی می‌تواند باعث رشد آن شود.

به ‌گفته‌ی او، پونیشا از سه ماه پیش به فکر جذب سرمایه افتاد و کل فرایند سرمایه‌گذاری صندوق فیروزه طی دو ماه و تمام مذاکرات به‌صورت آنلاین انجام شد. به ‌گفته‌ی بنیان‌گذار پونیشا، صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه در پونیشا ۸ میلیارد تومان، شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه که زیرمجموعه‌ی گروه مالی فیروزه است، مبلغ ۷ میلیارد تومان و خود وی ۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هزینه‌کرد سرمایه جذب‌شده چگونه خواهد بود

پونیشا قصد دارد سرمایه‌ی جذب‌شده را برای توسعه‌ی محصول، جذب نیروی متخصص و رشد کمی و کیفی پروژه‌ها در پونیشا هزینه کند. به‌ گفته‌ی نورمحمدی، پونیشا روی تعداد پروژه‌ها کار خواهد کرد که مستقیما روی درآمد و تعداد فریلنسر‌ها تأثیر می‌گذارد. به‌علاوه، پونیشا می‌خواهد تمرکز را از روی پروژه‌های کوچک و متوسط که عمده‌ی پروژه‌ها را تشکیل می‌دهد، بردارد و روی ورود به بخش‌های جدید بازار و پروژه‌های بزرگ‌تر بگذارد.

ورود به بازارهای خارج از ایران نیز جزو اولویت‌های پونیشا است. نورمحمدی با اشاره به جذابیت‌های این بازار برای کاربران می‌گوید:

بخشی از سرمایه‌ی جذب‌شده به تحقیق و توسعه برای ورود به بازار کشور‌های دیگر و بازار بین‌المللی اختصاص پیدا می‌کند.

به‌علاوه، اکنون امکان شارژ کردن حساب پونیشا ازطریق پی‌پل یا ارز دیجیتال برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است. با توجه به اینکه گروه مالی فیروزه در بورس فعالیت دارد، پونیشا قصد دارد برای ورود به بورس در سال‌های آینده آماده شود.

منبع:
saqar بازدید : 38 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

مشتریان اغلب می‌دانند که ممکن است در ارائه خدمات یا کیفیت محصولات برندی مشکلاتی وجود داشته باشد؛ اما آن‌چه برایشان اهمیت دارد، ارتباط دوستانه مسئولان ارائه خدمات مشتری است.

چیزی که اغلب مشتریان پس از حل شدن مشکلشان در محصولات یا خدمات برندها به یاد می‌آورند، پاسخگویی سریع و متواضعانه مسئولان خدمات مشتری است نه خود آن مشکل!

معمولا سازمان‌ها برای راه‌اندازی مرکز خدمات مشتریان خود با مشکلات زیادی مواجه هستند که برخی از آن مشکلات به شرح زیر است و همین مشکلات می‌تواند کیفیت ارائه خدمات ایشان را تحت تأثیر قرار بدهد:

  • مدیریت مرکز خدمات مشتریان زمان زیادی از مدیران سازمان می‌گیرد و فرصت تمرکز روی موارد دیگر را از آن‌ها سلب می‌کند.
  • نیروی انسانی، تجهیزات، محل استقرار، سرپرست، آموزش، ارتباطات و ... برای سازمان‌ها هزینه زیادی ایجاد می‌کند.
  • آموزش کارشناسان خدمات مشتریان علاوه بر هزینه نیازمند صرف زمان و مستلزم داشتن تخصص در این حوزه است.
  • یافتن، جذب و توسعه کارشناسان خبره ارتباط با مشتریان به ‌گونه‌ای که برای مشتری تجربه‌ای لذت‌بخش خلق کند، کار بسیار دشواری است.
  • تدوین فرایندهای مرکز تماس به ‌گونه‌ای که کیفیت خدمات ارائه‌شده به مشتری لذت‌بخش باشد، مستلزم دانش تخصصی است.
  • بسیاری از سازمان‌ها با KPI-های خدمات مشتریان آشنایی ندارند و ارزیابی خدمات ارائه‌شده برای آن‌ها ممکن نیست.

بنابر این با درنظرگرفتن ارزش بالای مشتری در بازار رقابتی امروز و وجود رقبا در هر صنعت و حوزه، کسب رضایت مشتریان سازمان و خلق تجربه لذت‌بخش برای آنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تحقق این امر باعث افزایش مشتریان هر کسب‌وکاری خواهد شد که نتیجه آن سودآوری و  افزایش درآمد برای سازمان‌ها خواهد بود.

بیشتر شرکت‌های بزرگ از مراکز خدمات مشتریان برای مدیریت تعاملات خود با مشتریان استفاده می‌کنند.

علاوه بر مشکلاتی که کارفرمایان سازمان‌ها در راه‌اندازی مراکز خدمات مشتریان با آن مواجه هستند ، مشکلاتی وجود دارد که مشتریان با آن‌ها دست به گریبان هستند؛ مانند :

  • احساس بی‎‌اهمیت بودن
  • ارجاع مشتری بین واحدهای مختلف سازمان
  • عدم همدلی و همدردی با مشتری
  • حل نشدن مشکل مشتری در ارتباط یا تماس اول
  • مدت‌زمان طولانی انتظار برای پاسخگوئی و حل مشکل

برای حل این دسته از مشکلات در هر دو جبهه، بهتر است کمی در رابطه با صنعت برون‌سپاری مرکز تماس خدمات مشتریان صحبت کنیم.

در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، این‌طور به نظر می‌رسید که کل صنعت  برون‌سپاری مرکز تماس خدمات مشتریان در یک مشت جای می‌گیرد و ماندن در آن کار آسانی است و دسترسی به اخبار جدید و شناختن اشخاص سرشناس صنعت مرکز تماس، به‌راحتی ممکن بود؛ اما با توجه به تحولات دنیای امروزی باید اعتراف کرد که امروز این صنعت به اندازه کل سازمان‌هایی که به ارائه خدمات و محصولات به مشتریان می‌پردازند، گسترده شده است و تقریبا تمام سازمان‌های تولیدکننده محصول یا ارائه‌کننده خدمات، به مرکز خدمات مشتریان یا در ساده‌ترین حالت ممکن به مرکز تماس خدمات مشتریان نیاز دارند.

پیتام جهت بهبود نحوه تعامل با مشتری در حوزه برون‌سپاری مرکز تماس خدمات مشتریان، از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و خدماتی متفاوت و باکیفیت و حرفه‌ای به مشتریانش ارائه می‌دهد.

منبع:
saqar بازدید : 32 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

چراکه نه! اصلا این حق شماست که قبل از برگزیدن و پرداخت، چند مثال شغل ببنید یا حتی نظرات مشتری‌های سایر را هم بخوانید. تیم سایت ساز پرتال بازهم این امکان را برای شما فراهم آورده است. فقط بس است به صفحه نمونه‌ کارهای کامیاب پرتال رفته و وبسایت‌هایی که پیشتر توسط این تیم کارآزموده ساخته شده‌اند را نگاه کنید.

 

آیا پس از سفارش طراحی سایت، پشتیبانی هم دارم؟

حتما! تیم سایت ساز پرتال برای هر سایتی که برای مشتریانش می‌سازد، در صفحه حمایت خویش دسترسی می‌دهد. از این طریق شما در هر ساعت از روز که خواستید می‌توانید سخت یا سوال خودتان را مطرح کرده و پاسخ آن را گرفتن کنید. در ضمن در ساعات کاری نیز تیم پشتیبانی پرتال همش پاسخگوی شما خواهند بود.

 

در ضمن بعد از اینکه این سوالات در ذهن سفارش سایت شما حل شدند، حتما رهنمود می‌کنم نوشتار ویژگی‌های یک وبسایت خوبرا بخوانید و به اطلاعات خودتان اضافه کنید. اگر با این اطلاعات جلو بروید، اولا وبسایت شما خیلی جذاب و کامیاب خواهد بود و همچنین در تصمیم‌گیری عملکرد بهتری خواهید داشت.

 

پیشنهاد ویژه‌ای هم برای شما داریم! تیم سایت ساز پرتال تمام امکانات خودش را به مدت 7 روز بصورت رایگان در اختیار شما پیمان می‌دهد! نه تنها قبل از خرید بهتر است اطلاعات خودتان را افزایش دهید، بلکه اگر بتوانید محصول موردنظرتان را پیش از پرداخت، تست کنید، سایر چه می‌خواهید! پس این فرصت را از دست ندهید!

 

خب، به پاسخ رسیدید؟

هدف ما از نگارش این مقاله، این بود که مهم‌ترین موارد در حین سفارش طراحی سایت را به شما یاد بدهیم. چه بسا این سوال‌ها حتی قبل از خواندن این نوشتار هم در ذهن شما وجود داشتند. در این صورت به جواب خودتان رسیدید، نه؟ اگر هم از قبل از این مسائل آگاهی نداشتید، پافشاری می‌کنم که کل این موارد را به نکویی یاد بگیرید چون که تضمین موفقیت وبسایت شما به این موارد پیوستگی دارد. اگر هم سوال دیگری در این مقوله دارید ما در خدمت هستیم.

saqar بازدید : 32 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

هیئت مدیره کنوانسیون توسعه گردشگری لس آنجلس با انتشار اطلاعیه‌ای ازطریق وب‌سایت Resetera، به لغو کلیه‌ی رویدادهای حضوری سال ۲۰۲۱ در این منطقه اشاره کرده و به بررسی سایر گزینه‌های احتمالی و همچنین تلاش برای دریافت مجوز برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پرداخته است. با ادامه‌ی روند همه‌گیری ویروس کرونا، این تصمیم چندان غیر منتظره به‌ نظر نمی‌رسد.

البته که انجمن سرگرمی‌های نرم‌افزاری هنوز اطلاعیه اختصاصی برای رویداد E3 سال جاری میلادی منتشر نکرده و بنابراین هنوز مشخص نیست مراسم امسال دقیقاً به چه شکلی برگزار خواهد شد. هرچند به احتمال زیاد E3 2021 مثل بسیاری از رویدادهای سال گذشته به‌صورت دیجیتال و ازطریق لایو استریم برگزار خواهد شد.

تا به اینجای کار می‌دانیم که رویداد Summer Game Fest مانند سال گذشته برگزار خواهد شد. ناشران و توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی سال گذشته و در پی لغو کامل مراسم E3 2020، از رویداد Summer Game Fest به‌عنوان یک بستر جایگزین جهت نمایش برنامه‌های جدید خود استفاده کردند؛ لذا می‌توان این مورد را نیز به‌عنوان یک گزینه جایگزین در نظر داشت.

حتی قبل از همه‌گیری ویروس کووید 19، سونی تصمیم به کناره‌گیری از حضور در رویداد E3 گرفت تا مراسم اختصاصی خود را میزبانی کند. بعد از این اتفاق به ‌لطف اتفاقات غیر منتظره سال ۲۰۲۰، شرکت‌هایی مانند یوبیسافت و مایکروسافت حالا برنامه‌های مستقل خود را برگزار می‌کنند.

در هر حال باید فعلاً منتظر اطلاعیه رسمی ESA در این‌باره باشیم. آن‌چه تقریبا قطعی به‌ نظر می‌رسد، برگزار نشدن رویداد E3 سال جاری میلادی به‌صورت فیزیکی و با حضور شرکت‌کنندگان است که علاقه‌مندان به این مراسم بزرگ در دنیای گیمینگ را یک بار دیگر از اتفاقات هیجان‌انگیز آن محروم خواهد کرد.

منبع:
saqar بازدید : 27 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

استفاده‌ از المان شیشه‌ای برای لنز دوربین، قرن‌ها است که هسته‌ی اصلی فناوری‌های تصویربرداری را تشکیل می‌دهد و شرکت‌های فعال در این صنعت همواره در تلاش‌اند به پیشرفت‌هایی در تولید آن دست پیدا کنند. مهندسان مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) موفق ‌به ساخت «متالنز» (Metalens) جدیدی شده‌اند که می‌تواند بدون تغییر جایگاه یا شکل فیزیکی‌، روی سوژه‌ها در عمق‌های مختلف فوکوس کند.

براساس گزارش پتاپیکسل، لنز مهندسان MIT از شیشه‌ی جامد ساخته نشده است؛ بلکه از «ماده‌ای با توانایی تغییر فاز» استفاده می‌کند که می‌تواند هنگام قرار گرفتن در معرض گرما ساختار اتمی خود را بازآرایی کند. در نتیجه‌ی این اتفاق، نحوه‌ی تعامل مواد لنز با نور تغییر می‌یابد.

مهندسان MIT روی سطح مواد اولیه از ساختارهای ریزِ دقیقِ طرح‌دار استفاده کردند که می‌توانند نور را به روش‌هایی منحصربه‌فرد دچار شکست کنند. مهندسان MIT از این سطح طرح‌دار با عبارت «متاسطح» (MetaSurface)‌ یاد می‌کنند که باعث می‌شوند در حین تغییر مشخصه‌های ماده‌ی اولیه، قابلیت‌های نوری سیستم  تغییر کند. 

براساس گزارش وب‌سایت رسمی MIT،  وقتی متالنز در دمای اتاق باشد، متاسطح نور را متمرکز می‌کند تا از سوژه‌ای که در فاصله‌ی مشخصی از لنز قرار دارد، تصویری واضح ایجاد شود. وقتی متالنز در معرض گرما قرار گرفت، ساختار اتمی آن تغییر می‌کند و به‌عنوان نتیجه‌ی این اتفاق، متاسطح مسیر نور را تغییر می‌دهد تا روی سوژه‌ای که در فاصله‌ی دورتری قرار گرفته است فوکوس کند. این روش منحصربه‌فرد به لنز امکان می‌دهد بدون نیاز به المان‌های مکانیکی فوکوس خود را تنظیم کند. متالنز مهندسان MIT، به‌نوعی درایو حالت جامد (SSD) دنیای لنزها است.

تصویر زوم شده متالنز MIT بدون قطعه متحرک مشخصه های میکروسکوپی

تصویری بزرگ‌نمایی‌شده از مواد به‌کاررفته در لنز MIT

 

تیان گو، دانشمند آزمایشگاه تحقیقات مواد در MIT، می‌گوید نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند لنز فوق‌العاده نازکِ قابل ‌تنظیمی که موفق به ساخت آن شده‌اند و هیچ‌گونه بخش متحرکی ندارد، می‌تواند از سوژه‌هایی که در فواصل مختلف قرار گرفته‌اند و در فریم تصویر با یکدیگر تداخل دارند، تصاویری بدون اعوجاج (Aberration) ثبت کند. به‌ عقیده‌ی تیان گو، لنز مورد بحث به ‌دلیل این توانایی در زمینه‌ی تصویربرداری به رقیبی برای سیستم‌های اپتیکال سنتی و بزرگ‌ تبدیل می‌شود. 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/camera/368500-mit-engineers-camera-lens-focuses-no-moving-parts/

saqar بازدید : 34 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

تفاوت زیروکلاینت با رایانه در چیست؟

شما برای به کارگیری یک کیس رایانه ، تنها سیستم خویش را به برق مزایای زیرو کلاینت ها وصل میکنید و با آن کار میکنید . ولی در مورد زیرو کلاینت ها شما باید نخست زیرو کلاینت های خویش را بوسیله یک کابل یا بصورت وایرلس به یک کیس (سرور ) متصل کنید.

 

سوال: چه سروری پسندیده زیروکلاینت ها است؟

پاسخ: ← انتخاب سرور.

در واقع با وصل کردن زیروکلاینت به سیستم خودتان، شما یک دستگاه کامل سایر ایجاد میکنید. زیروکلاینت تمامی منابع دشوار افزاری ، نرم افزاری و اطلاعاتش را از کیس مادر یا همان سرور میگیرد. همینگونه همه ی پردازش های کاربران زیروکلاینت هم در سرور اتمام میشود.

 

چه سروری مناسب زیرو کلاینت ها است

 

ممکن است در نگاه نخست زیرو کلاینت فقط یک درگاه برای به کارگیری کیس به نظر برسد ! سوالاتی که قبل می آید:

 

چرا آشکارا از کیس استفاده نکنیم؟

به چه علتی این تکنولوژی ایجاد شده و لغایت این کران توسعه پیدا کرده است؟

چرا تمامی ادارات دولتی و مراکز آموزشی، بخصوص مدارس در حال جایگزینی زیرو کلاینت با کامپیوترهایشان هستند؟

علت محبوبیت زیروکلاینت

امروزه بزرگ ترین سازمان ها ، مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه ها،وحتی بانک ها و بیمه ها در حال بروزرسانی و جایگزینی سیستم های کهن شان با زیروکلاینت و تین کلاینت هستند . مهمترین علت این است که شما به جای خرید کیس جداگانه برای هرکاربر و پرداخت خرج زیاد تجهیز ، نصب و حمایت هر سیستم، فقط یک کیس و شماری زیروکلاینت ارزان قیمت خریداری میکنید.هر کاربر با به کارگیری زیرو کلاینت خود، میتواند از همگی (ویا بخشی) از منابع اطلاعاتی و حتی بروز رسانی ها و آنتی ویروس های موجود در کیس مرکزی بهره‌گیری کند.

 

حال مهمترین مساله ای که پیش می آید وضعیت حمایت یک کیس مرکزی از شمار زیادی کاربر زیروکلاینت است.در این حالت انتظار میرود که کیس مادر ، یک سرور خیلی نیرومند و گران بها و دارای منابع مشکل افزاری وسیع باشد. اما برای ساپورت زیروکلاینت ها لزوما نیازی به سرور نیرومند و گران نیست.فقط بس است در خرید زیروکلاینت ها و سرور خود، گزینش راستی انجام دهید.

 

زیروکلاینت در مراکز آموزشی

 

زیرو کلاینت Maya Client مدل MP60

۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان

زیرو-کلاینت-mp60

 

پیشنهاد ما: زیرو کلاینت انحصاری MP60

 

زیروکلاینت MP60، زیروکلاینتی اختصاصی کمپانی رایان فکر مایا می باشد که با پشتیبانی از پروتکل های مختلف شبکه همچون RDP کمپانی مایکروسافت، PCoIP کمپانی vmWare و ICA کمپانی سیتریکس توانسته با دیگر محصولات موجود در بازار چشم وهمچشمی کند. این زیروکلاینت حائز WiFi داخلی (البته به انتخاب کاربر)، می باشد. در بین زیروکلاینت های موجود، این محصول دارای بالاترین رزومه اجرائی الی ۱۲۰ شماره در یک مجموعه می باشد. جهت کسب اطلاعات اغلب می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید تا کارشناسان ما شما را راهنمائی کنند. یا از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید. پیغام خویش را گذاشته لغایت خبره ما با شما تماس بگیرند.

saqar بازدید : 46 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)
اپلیکیشن پرداخت موبایلی ونمو متعلق به پی پال برای اولین بار نقد کردن چک را با استفاده از گوشی‌های هوشمند ممکن کرده است.

به گزارش مهر به نقل از اسلش گیر، خدمات نقد چک ونمو تنها در دسترس برخی کاربران این اپلیکیشن قرار گرفته است. با استفاده از این خدمات در شرایط شیوع ویروس کرونا دیگر نیازی به مراجعه به بانک برای دریافت مبالغ چک وجود ندارد.

 

ونمو تا پیش از این به علت ارائه خدمات ارسال و دریافت سریع پول با استفاده از گوشی‌های هوشمند محبوب بوده است. البته قبل از نقد شدن هر چک باید فرایندی برای کنترل سندیت و صحت آن طی شود که وقت زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد.

 

پی پال می‌گویند فرایند یادشده تنها به چند ثانیه زمان نیاز دارد و در موارد محدودی ممکن است چند دقیقه یا حتی چند ساعت زمان ببرد. بعد از تأیید چک، پول به حساب کاربری فرد در ونمو منتقل می‌شود که فرایند آن نیز چند دقیقه طول می‌کشد.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068075.html

saqar بازدید : 39 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)
ال جی از طرح اولیه یک نمایشگر ۴۸ اینچی رونمایی کرده که بین دو وضعیت مسطح و خمیده تغییر حالت می دهد و مناسب بازی های رایانه ای است. 

به گزارش مهر به نقل از انگجت،  شرکت ال جی دیسپلی تصمیم دارد علاوه بر نمایشگر شفاف او ال ای دی، طرح اولیه یک محصول مرتبط با بازی های رایانه ای را در غرفه مجازی نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۱ نمایش دهد. این محصول جدید یک نمایشگر انعطاف پذیرCSO ۴۸ اینچی با وضوح۴K است. این نمایشگر می تواند به دوحالت مسطح و خمیده تغییر وضعیت دهد. 

 

این ایده به افراد اجازه می دهد تا ویدئوها را در وضعیت مسطح نمایشگر مشاهده کنند. همچنین کاربر با فشار یک دکمه دستگاه را به حالت خمیده بر می گردد که برای بازی های رایانه ای مناسب تر است.

 

البته این طرح اولیه مشابه نمایشگر ۶۵ اینچی خمیده این شرکت در سال گذشته است و نکته جدید قابلیت CSO دستگاه است. این قابلیت شامل یک لایه با ضخامت ۰.۶ میلیمتر است که کل پنل او ال ای دی را به یک نمایشگر تبدیل می کند. این روند سبب می شود نمایشگر باریکتر شود و علاوه بر آن صوت نیز به طور مستقیم از پنل خارج می شود. قابلیت مذکور  به ارتقای کیفیت صوت و تصویر منجر می شود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067800.html

saqar بازدید : 29 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

سامسونگ از گوشی هوشمند گلکسی A32 4G به عنوان اولین موبایل سری A مجهز به نمایشگر با نرخ تازه سازی 90 هرتز رونمایی کرد.

اوایل بهمن ماه کره‌ای‌ها از نسخه 5G گلکسی A32 مجهز به چیپست دایمنسیتی 720 در اروپا رونمایی کردند‌، اما قضیه به همین جا ختم نشد و سامسونگ تصمیم گرفته نسخه دیگری از همین موبایل را با پشتیبانی از شبکه 4G و با مشخصات متفاوت‌تری رونمایی کند.

گلکسی A32 4G از نمایشگر 6.4 اینچی AMOLED با رزولوشن +Full HD  و نرخ تازه سازی 90 هرتز بهره می‌برد. حسگر اثر انگشت موبایل جدید با نمایشگر AMOLED‌ یکپارچه شده است.

 

 

 

گوشی هوشمند جدید کره‌ای‌ها با وزن 184 گرم و ابعادی برابر با 158.9 در 73.6 در 8.4 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در پنل جلویی دستگاه دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و در پنل پشتی نیز دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در کنار دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، ماکرو 5 مگاپیکسلی و درنهایت حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

 

گلکسی A32 4G مجهز به چیپست هشت هسته‌ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است. برخی شایعه‌ها حاکی از آن است که تراشه مذکور هلیو G85 است، اما سامسونگ این موضوع را هنوز به صورت رسمی تایید نکرده است. موبایل جدید  با رم 4، 6 و 8 گیگابایتی در کنار حافظه ذخیره سازی 64 و 128 گیگابایتی با قابلیت افزایش ظرفیت حافظه از طریق microSD به بازار عرضه می‌شود.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/26/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a32-4g-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c/

saqar بازدید : 35 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

از همه مهم تر در حوزه نرم افزار و وب سایت، یک وب سایت از هزاران و یا حتی میلیون ها خط و ساعت های آنالیز دقیق تشکیل شده است، هر کارشناس نرم افزار حرفه ایی برای حل مشکل یک سایت نیاز دارد که کدها و ساختار آن را درک کند تا بتواند مشکل سایت را حل کند. بنابراین برای فهم کدهای یک وب سایت به جهت پشتیبانی نیاز به زمان است و گرنه سرعت عمل پایین و زمان پاسخ دهی و حل مشکل سایت بالا می رود.

 

نگهداری از وب سایت نیاز به دانش تخصصی و تجربه دارد و کاری نیست که توسط افراد غیر حرفه ایی انجام شود. از طرفی نیاز به واکنش سریع دارد. افرادی که وظیفه نگهداری وب سایت را دارند می توانند با کمک ابزارهایی بروز مشکل را سریعا دریافته و حتی پیش از بروز از آن پیشگیری کنند تا زمان کمتری سایت نا فعال و برای رفع مشکلات آن زمان کمتری صرف شود.

https://avashtech.com/support-site/ امروز عملکرد صحیح و سریع یک وب سایت عامل بسیار مهمی برای سئو (رتبه سایت در موتورهای جستجو) و تجربه کاربر و محبوبیت یک سایت است. بنابراین عملکرد نامناسب وب سایت شما نزد کاربران تصویر منفی ایی را از یک کسب و کار ایجاد می کند. بنابراین وب سایت شما می بایست همیشه سالم و در صورت بروز مشکل سریعا رفع عیب گردد و گرنه هزینه هایی برای کسب و کار و سئوی سایت بوجود خواهد آورد.

saqar بازدید : 30 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

توییتر دو ویژگی جدید Super Follows و Communities را معرفی کرده که در آینده نزدیک به این پلتفرم اضافه می‌شوند. کاربران با استفاده از ویژگی‌های جدید می‌توانند از دنبال‌کننده‌های خود برای دستیابی به برخی محتواهای ویژه هزینه دریافت کنند. همچنین ویژگی دیگری که امکان ایجاد و پیوستن به گروه‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند، به توییتر اضافه خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های جدیدی که توییتر قرار است آن را به پلتفرم خود اضافه کند Super Follows است. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند از دنبال‌کنندگان خود هزینه‌ای دریافت کنند و امکان دسترسی به برخی محتوای اضافی را به آن‌ها بدهند. این محتوای اضافی می‌تواند شامل توییت‌های خاص، دسترسی به یک گروه، اشتراک در یک خبرنامه یا دریافت نشان طرفداری باشد. توییتر در یک تصویر آزمایشی با ارائه یک مثال، کاربری را نشان می‌دهد که برای دریافت برخی امتیازات، ماهانه مبلغ ۴.۹۹ دلار هزینه پرداخت می‌کند. توییتر این ویژگی را به عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد تولیدکنندگان و ناشران معرفی می‌کند.

توییتر
 

تصویر آزمایشی توییتر از قابلیت Super Follows

ابزارهای پرداخت مستقیم بخصوص در سال‌های اخیر برای سازندگان اهمیت بسیار زیادی به همراه داشته است. سرویس «پاترئون» با ارائه چنین ویژگی در طی سال‌های اخیر بسیار موفقیت‌آمیز ظاهر شده و پلتفرم‌های دیگری از جمله یوتیوب، فیسبوک و حتی گیت‌هاب ویژگی پرداخت مستقیم را برای سازندگان راه‌اندازی کرده‌اند.

منبع:
saqar بازدید : 31 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

شیائومی نسل جدید ایرباد کاملا بی‌سیم خود را با نام ردمی AirDots 3 معرفی کرد. این ایرباد از نظر ظاهری شبیه مدل قبلی است اما قابلیت‌هایی جدید را به ارمغان آورده است.

شیائومی در جریان معرفی گوشی ردمی K40 محصولات دیگری مانند لپ‌تاپ‌های ردمی بوک پرو و ایرباد ردمی AirDots 3 را معرفی کرد.

 

 

 

ایرباد بی‌سیم و استریو ردمی AirDots 3 جانشین ایربادهای ردمی AirDots 2 محسوب می‌شوند که سال گذشته وارد بازار جهانی شدند. طراحی این ایرباد جدید نسبت به مدل قبل تغییر قابل توجهی به همراه نداشته اما نحوه عملکرد آن با تغییرات و پیشرفت‌هایی همراه بوده است.

ایرباد بی‌سیم ردمی AirDots 3 توسط چیپست QCC3040 هدایت می‌شود و نسخه بلوتوث آن به 5.2 ارتقا یافته است. لازم به ذکر است که ایرباد‌های ردمی AirDots 2 از نسخه بلوتوث 5.0 بهره می‌بردند. ارتقا نسخه بلوتوث این ایرباد علاوه بر بهبود سرعت اتصال و سرعت انتقال اطلاعات، اتصال آن را پایدارتر خواهد کرد. همچنین این‌ ایرباد‌ها به منظور بهبود کیفیت صدای خود از کدک‌های aptX استفاده خواهند کرد.

 

با یک بار شارژ ایرباد‌های ردمی AirDots 3، حداکثر می‌توان به مدت ۷ ساعت بدون وقفه از آن استفاده کرد. مدت زمان استفاده از آن در صورت استفاده از جعبه شارژ تا ۳۰ ساعت افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که یک باتری ۶۰۰ میلی آمپری داخل جعبه شارژ این ایرباد‌ها قرار گرفته است.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/26/%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7-%d8%a8%db%8c%e2%80%8c%d8%b3%db%8c%d9%85-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-airdots-3-%d8%a8%d8%a7-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98%d8%af%d9%87%db%8c/

saqar بازدید : 36 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)
پس از اپل، شرکت چینی شیائومی نیز اعلام کرده موبایل جدید این شرکت بدون شارژر به بازار عرضه می شود. 

به گزارش مهر به نقل از انگجت، به نظر می رسد اپل تنها شرکتی نیست که شارژر را از پک دستگاه های تازه خود حذف می کند. زیرا شیائومی اعلام کرده موبایل Mi۱۱ آن بدون شارژر روانه بازار می شود. 

 

البته دلیل این کار نیز روشن است، بسیاری از کاربران شارژرهای قدیمی خود را استفاده می کنند و بنابراین حذف آنها به حفظ محیط زیست و کوچکتر شدن بسته بندی دستگاه ها منجر می شود. قرار است شیائومی فردا کنفرانسی برگزار و درباره این تصمیم بحث کند. 

 

برخی از منتقدان با این اقدام شیائومی مخالف هستند و معتقدند این شرکت چینی با حذف شارژر صرفه جویی می کند.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067337.html

saqar بازدید : 38 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)
کمبود و افزایش قیمت انواع لپ‌تاپ، سبک خرید مشتریان را در این بازار تغییر داده است. مشاهدات میدانی خبرنگاران همشهری حاکی از آن است که اقبال به خرید محصولات دست دوم و حتی سوخته و شکسته افزایش یافته است. 

رد پای این ماجرا را می‌توان در آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی دنبال کرد.طولانی شدن همه‌گیری کرونا و تداوم آموزش مجازی موجب شده تا این روزها انواع لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند تلفن همراه از کالای مصرفی، به اقلام ضروری در سبد مصرفی خانوارها تبدیل شود؛ اما کمبود و گرانی، به مشکلات عدیده‌ای در این بازار دامن زده است. این روزها برای خرید یک لپ‌تاپ با حداقل امکانات مورد نیاز، باید از 10 تا بیش از 100 و حتی 200میلیون تومان هزینه کنید. مثلا اگر خواستار خرید لپ‌تاپ‌های پیشرفته و به روز هستید، باید برای خرید لپ‌تاپ برند اچ پی مدل X 17AP005NG OMEN BY HP در بازار 201میلیون‌و572هزار تومان هزینه کنید. در این بین نرخ برخی لپ‌تاپ‌های مناسب گیمر‌ها در بازار حتی از مرز 220میلیون تومان نیز عبور کرده است.

 

این افزایش قیمت محدود به لپ‌تاپ‌های پیشرفته نیست و انواع لپ‌تاپ دارای امکانات نسبی نیز به‌شدت گران شده است؛ علاوه بر آن قیمت انواع تبلت و گوشی هوشمند موبایل نیز همزمان با افزایش نرخ ارز و مشکلات تامین و واردات و سودجویی برخی فروشندگان در بازار همچنان در حال افزایش است. حتی سیر نزولی اخیر نرخ ارز نیز موجب بازگشت یا تثبیت قیمت انواع لپ‌تاپ ، تبلت و گوشی تلفن همراه در بازار نشده است. با این روند متقاضیان خرید این‌گونه محصولات که توانایی مالی لازم برای خرید این اقلام گران قیمت را ندارند، به سمت خرید محصولات دست دوم یا تعمیر و به روزرسانی آن روی آورده‌اند.

 

تغییر رویکرد مشتریان و تعمیرکاران لپ‌تاپ

بررسی بازار فروش و خدمات پس از فروش محصولات دیجیتال نشان می‌دهد که این روزها تعداد آگهی‌های درج شده در فضای مجازی برای خرید انواع لپ‌تاپ شکسته، سوخته یا گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های دست دوم و خراب افزایش یافته است. اما اقبال به خرید محصولات دیجیتال دست دوم به درج آگهی در فضای مجازی محدود نشده و برخی متقاضیان خرید این اقلام با ارسال پیامک‌هایی از تمایل خود به خرید انواع این محصولات به‌خصوص لپ‌تاپ‌های دست دوم خبر می‌دهند. از سوی دیگر مشکلات تامین و تخصیص ارز و گرانی قطعات و لوازم جانبی مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری انواع محصولات دیجیتال موجب تغییر رویکرد تعمیرکاران به ارائه خدمات به دارندگان این‌گونه محصولات شده است.به‌نحوی که اکنون« نبود قطعه» حرف نخست اغلب تعمیرکاران برای ارائه خدمات به مشتریان به‌خصوص افرادی است که قصد تعمیر یا به‌روزرسانی لپ‌تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت‌های موجود را دارند، اما این امر به‌معنای پایان کار و بلا استفاده ماندن این‌گونه محصولات دیجیتال نیست و تعمیرکاران با دریافت مهلت چند هفته‌ای از متقاضیان خدمات پس از فروش اعلام می‌کنند که قطعات و لوازم جانبی مورد نیاز را از طریق خرید و اوراق محصولات از کار افتاده تامین و نسبت به انجام تعمیرات اقدام خواهند کرد. فارغ از کم و کیف ارائه این‌گونه خدمات پس از فروش آنچه مسلم است کمبود و گرانی قطعات، منشأ اصلی تغییر رویکرد مشتریان و تعمیرکاران در بازار خدمات پس از فروش انواع محصولات دیجیتال است.

 

بازار داغ تعمیر لپ‌تاپ

رئیس اتحادیه فناوران رایانه با بیان اینکه بازار لپ‌تاپ‌های تعمیری داغ شده گفت: اخیرا به‌دلیل نوسان قیمت دلار، مصرف‌کنندگان توانایی خرید لپ‌تاپ‌های نو در بازار را ندارند؛، ازاین‌رو تعداد شکایت‌ها از خرید لپ‌تاپ‌های سوخته در اتحادیه افزایش یافته است. به‌گفته محمدرضا فرجی‌تهرانی، افزایش 15درصدی قیمت جهانی قطعات لپ‌تاپ و کاهش قدرت خرید تجار، طولانی شدن ثبت سفارش کالا و افزایش تقاضا و کاهش عرضه انواع لپ‌تاپ موجب شده تا بازار با کمبود بیش از حد قطعات لپ‌تاپ مواجه شود؛ یعنی قطعاتی همچون کیبورد، باتری و قاب لپ‌تاپ در بازار به‌سختی پیدا می‌شود؛ زیرا حجم تعمیر لپ‌تاپ عجیب و غریب افزایش یافته است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11067213.html

saqar بازدید : 34 سه شنبه 05 اسفند 1399 نظرات (0)

اصطلاح hypervisor برای اولین بار توسط شرکت IBM در سال 1956 برای برنامه های نرم افزاری توسعه یافته با قابلیت RPQ در کامپیوتر های IBM 360/sixty five ابداع و معرفی شد که به اشتراک گذاری حافظه رم کامپیوتر می پرداخت. Hypervisor یک مدل از مجازی سازی سخت افزاری یا (hardware virtualization) میباشد که به شما امکان اجرا و استفاده vmware vsphere hypervisor چیست از چندین سیستم عامل visitor (مهمان ) را در یک زمان واحد بر روی یک سیستم (host) میزبان را فراهم میکند. که در این حالت سیستم عامل های مجازی نصب شده همانند هر سیستم عامل actual امکان استفاده از منابع سخت افزاری موجود در یک سیستم مانند CPU و یا tough و ram را دارا خواهند بود . Hypervisor در حقیقت اشاره به تامین نیازمندی های سخت افزاری سیسم عامل های visitor و مدیریت ارتباط بین انها و میزان بهره مندیشان از منابع سخت افزاری را دارد. از hypervisor با عنوان دیگری هم نام برده میشود که (VMM) نام دارد و مخفف کلمات virtual system supervisor میباشد و در اصل هر دو به یک موضوع اشاره دارند و تفاوتی نمی کنند. اما به طور کلی دو نوع از hypervisor وجود دارد :

 

نوع اول : که به عنوان یک پلت فورم در اختیار شما قرار میگیرند و مستقیما با نصب بر روی یک سخت افزار server به شما امکان نصب و راه اندازی تعدادی سیستم عامل مجازی دیگر را میدهند مثالهایی از این نوع شامل VMware ESXi و Citrix XenServer میباشد .

نوع دوم : که بر روی سیستم عامل میزبان نصب میشود و شما با استفاده از آن میتوانید OS های خود را نصبب و راه اندازی کنید تفاوت نوع اول و دوم در این است که در این حالت hypervisor به شدت به OS میزبان وابسته بوده و درصورتی که برای آن مشکلی به وجود آید بر سایر سیستم عامل های مجازی میهمان هم بی تاثیر نخواهد بود مثالهایی از این دست شامل VMware Server و home windows virtual computer و Microsoft Hyper-V و VMware laptop میباشد.

Hypervisor چیست و چه مفهومی دارد؟

saqar بازدید : 30 یکشنبه 03 اسفند 1399 نظرات (0)

امنیت ویپ VoIP

امنیت ویپ (VoIP)، یک موضوع بسیار گسترده و و مهم می باشد و می توان برای آن تعاریف مختلفی ارائه کرد؛ به طوری که هیچ یک از این تعاریف قطعی و ثابت نخواهند بود، چراکه امنیت در ارتباط با مسائلی است امنیت سیستم voip که هر روز در حال تغییر و تحول می باشند. البته در اینجا امنیت در سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP مطرح می باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

 

ویپ (VoIP) چیست؟

 

امنیت تنها از بین بردن مشکلات یک المان مشخص نیست، بلکه مجموعه ای از ابزارها و فرآیندها می باشد؛ به عبارت دیگر امنیت همچون زنجیری است که اگر یکی از حلقه های آن ضعیف باشد، آن زنجیر به سادگی از هم گسیخته خواهد شد.

 

هدف از این مقاله برقراری ۱۰۰% امنیت در سیستم شما نیست، بلکه تنها برخی مسائل مهم و پایه ای و ابزارهای مرتبط با آن مورد بررسی قرار گرفته اند. از آنجایی که هر سیستم تعاریف و طراحی مختص به خود را دارد، هیچ مستندی نمی تواند به شما این تضمین را بدهد که امنیت کامل در سیستم شما برقرار می گردد.

 

نکته ی قابل توجه دیگر این است که برقراری امنیت از یک تابع نمایی پیروی می کند. به عبارت دیگر ممکن است تا حدود ۶۰ درصد امنیت سیستم خود را با انجام برخی تنظیمات و تعریف سیاست های امنیتی، برقرار کنید، بدون اینکه نیاز به تجهیزات سخت افزاری خاصی داشته باشید. اما برای آنکه این میزان را به ۹۵ درصد افزایش دهید، باید از تجهیزات خاصی استفاده نمایید که برای شما هزینه خواهد داشت و اگر بخواهید این میزان را به ۹۹ درصد برسانید، هزینه ها به شدت افزایش خواهد یافت. نکته ی مهم دیگر این است که هیچگاه به امنیت ۱۰۰ درصد دست نخواهید یافت.

 

با توجه به گزارشات اخیر مبنی بر حمله به سیستم های تلفنی VoIP، دپارتمان آموزش شرکت ساعیان ارتباط بر آن شد تا مقاله ای در مورد امنیت VoIP برای شما علاقمندان به این حوزه تهیه کند که در آن به بررسی آسیب پذیری ها، روش ها و ابزارهای مقابله با این تهدیدات امنیتی بر روی سیستم های تلفنی‌ مبتنی بر VoIP پرداخته و در آخر یک راه حل برای افزایش امنیت تا حدود ۹۵ درصد ارائه می شود.

 

سیستم های تلفنی

در این مقاله سعی شده است تا راهکار های ارائه شده، قابل استفاده برای اکثر سیستم های تلفنی مبتنی بر IP باشد، اما به دلیل رایج بودن سیستم های تلفنی مبتنی بر نرم افزارهای متن باز همچون Asterisk و FreeSwitch، سیستم استریسک در مثال ها بکارگرفته شده است.

 

لایه های امنیتی VoIP

برقراری امنیت دارای لایه های مختلف می باشد؛ به عبارت دیگر در جهت امن سازی یک سیستم، باید سطوح مختلفی از امنیت را پیاده سازی کرد. لایه هایی شامل فایروال، احراز هویت و مانیتورینگ از جمله آن می باشد. این معماری ساده ترین سطوح امنیتی را پوشش می دهد، به طوری که با پیاده سازی درست این لایه ها و تکنیک های مناسب و مرتبط با آن ها، می توان امنیت سیستم را به صورت قابل توجهی بهبود بخشید. چه بسا همانطور که در مقدمه اشاره شد، برای افزایش سطح امنیت، تعداد لایه ها و نوع ابزارهای مرتبط با هر لایه، تغییر خواهد کرد.

 

حملات داخلی و یا خارجی

یکی دیگر از مسائل مهم که کمتر به آن توجه می شود، منشا تهدیدات امنیتی است. معمولا تصور می شود که حملات تنها منشا اینترنتی و خارجی دارند، این در صورتی است که تهدیدات امنیتی داخلی نادیده گرفته می شوند؛ در حالی که از داخل، دسترسی به منابع سیستم راحت تر بوده و بسیاری از فیلترهای امنیتی وجود نخواهد داشت.

 

VoIP-protection-1

 

یکی از رایج ترین جمله هایی که شنیده می شود این است که "کارمندان دانش کافی برای نفوذ به سیستم را ندارند"؛ در حالی که نصب یک بدافزار با قابلیت ذخیره سازی نام کاربری و رمز عبور مربوط به تلفن ها، توسط کارمندی که از داخل به سیستم دسترسی دارد، امنیت سیستم تلفنی را به شدت تهدید کرده و امکان نفوذ به سیستم را از بیرون افزایش می‌دهد. بر این اساس، باید امنیت سیستم را از داخل و خارج شبکه مورد توجه قرار داد و همه ی سیاست های امنیتی را بر روی هر دو دامنه اعمال کرد.

 

VoIP-safety حمله های ویپ

 

انواع حملات بر روی سیستم های تلفنی مبتنی بر VoIP

حملات و نفوذهای صورت گرفته بر روی سرورهای تلفنی معمولا دو هدف را دنبال می کنند:

 

سرقت خطوط تلفنی شهری و یا ترانک ها.

آسیب رساندن به سیستم تلفنی و ایجاد توقف در سرویس دهی.

در حملات نوع اول که متاسفانه در کشور ما بسیار رایج است، نفوذگر از خطوط ارتباطی سیستم تلفنی براری برقراری تماس های تلفنی خارجی که پرهزینه هستند، استفاده می کند. به عبارت دیگر از طریق سیستم تلفنی هدف، با دو نقطه مختلف تماس برقرار می گردد و سپس این دو تماس را به هم متصل می کنند و از این طریق از خطوط تلفنی، سوء استفاده می گردد. حملات رایج برای این منظور عبارتند از:

 

SIP Registration test attack ،Dictionary assault ،Brute pressure.

 

در روش دوم، هدف اصلی به خطر انداختن یک کسب و کار و ایجاد اختلال در ارتباطات تلفنی آن هاست، که معمولا کارمندان ناراضی و یا رقبا اقدام به این کار می کنند. حملاتی همچون SIP experiment، Port test، SSH Brute force، DoS و DDoS برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند.

 

حملات و تهدیدات امنیتی سیستم های تلفنی به این دو روش ختم نمی شوند؛ به عنوان نمونه ممکن است نفوذ با هدف سرقت اطلاعات تماس و یا اطلاعات کاربران یک سیستم تلفنی، و یا دست یابی به زیرساخت شبکه باشد.

 

همانطور که در مقدمه گفته شد برای جلوگیری از انواع این تهدیدات و رسیدن به ninety nine درصد امنیت، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خاصی مورد نیاز است؛ در نتیجه در ادامه به بررسی راه حل هایی می پردازیم که احتمال بروز حملات رایج را کاهش می دهد.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 176
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 587
  • بازدید سال : 3,863
  • بازدید کلی : 11,373